tisdag 18 maj 2010

Brahms-hype.

Hej alla läsande vänner!

Här kommer en bild som A satt och fixade med häromdagen. Den är tagen på vägen hem från Österlen, ungefär utanför St Olof. Vad sagolik!

En katedral av träd! Kronor som kupoler och stammar som pelare.

Den här tog han också och den är härlig tycker jag!

Grönt är verkligen en rofylld färg! Bilden ovan hade man kunnat ha som fondvägg, så fint mönster och så vacker färg! Och grenarna står liksom ut ur bilden, vilket djup!

Sist en annan bild om bara måste visas...
Visst ser det ut som en liten tomtenisse har fastnat med skägget i snåret?! Det som göms i snö...

I går var jag och C och hade mysmåndag. Först åt vi tapas på Mosaik (bl.a. den obligatoriska kronärtskockssalladen) och sedan gick vi på konsert. Det var två tjejer från musikhögskolan som hade sina examenskonserter. En spelade fiol och den andra spelade cello och de båda var väldigt duktiga! Det första stycket violonisten spelade var himla vackert, särskilt första satsen. Både jag och C gick hem och spotifyade (?!) Brahms. Så här låter det! Lyssna särskilt från 1,30.

A är hos några kompisar och lagar mat. Jag har haft en mysig kväll. Vädret var vackert och jag gick och kollade efter framsteg i trädgården, sedan satt jag ute och läste Allt om Mat och drack passionsfruktsläsk. Sedan har jag pratat massor i telefon, först med mamma och sen med syster J. Fysiskt sett mår jag inte alls bra och det känns tråkigt och jobbigt. Måste måste måste ta tag i det i morgon för att försöka mota Olle i grinden. All energi bara försvinner, tur att mamsen peppar i telefonen. Därför ska jag nu lägga mig och lyssna på musik i vårt fina vackra sovrum! Jag köpte nya lyxlakan i helgen (polka-randiga!) och nya doftljus som doftar rosor (naturligtvis) så sämre kan man absolut ha det, mage till trots.

4 kommentarer:

  1. Jag sa ju det, du kan skapa intressanta inlägg från ingenting. =) Böks bilder är jättevackra, sen undrar jag var ni hittade tomtens spillra? Jag kanske kommer att sitta där och vänta på honom nån gång. Det vore roligt att se en tomte!
    Jag tycker absolut du ska ta och ringa det där samtalet imorgon, du vet hur det kan gå när man väntar för länge. Syster säger: skynda skynda

    Nu ska jag lyssna på Brahms. Godnatt!

    /SiS

    SvaraRadera
  2. I haväng är skägget funnet. En kustnisse, alltså...

    SvaraRadera
  3. Lakanen är toppen. Jag sover som en stock i dem.

    Bök

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Vad tråkigt att höra att du inte mår bra fysiskt. Men du är tapper Michaela! Det har jag alltid tyckt. Du klagar sällan trots allt du får genomlida. Själv klagar jag hela tiden. Jag är bara ledsen rakt igenom. Vet inte vad jag ska bära mig åt? Kanske är det nya täcken som gäller för mig med? ;P

    En stor kram!

    // www.tusenskona.wordpress.com - Linda

    SvaraRadera