fredag 13 november 2009

Fredagen den 13, min turdag!


I dag är det fredagen den 13! Ojoj, detta bådar inte gott, tänkte jag. Men vad jag inte visste var att detta skulle bli min lyckodag!

9,27 i förmiddags när jag satt och jobbade flitigt ringde de från Gastro-mottagningen på MAS. De meddelade att resultatet från mitt senaste kalprotektin-prov var jättebra! Helt klart inte frisk men definitivt på väg åt rätt håll. Åååå!! Ni anar inte vad lycklig jag är! Jag känner mig oövervinnelig! Många gånger har jag känt mig bättre men då har jag lurat mig själv och det har alltid visat sig att mitt mående inte korrelerat med provsvaren. De senaste veckorna har jag känt mig bättre och bättre men har knappt vågat hoppas. Äntligen är det på gång! Precis vad jag behöver efter snart 2 år i träsket.

Detta har firats! Jag åkte och handla god mat i ösregnet. Brydde mig inte alls om motvind, kyla och tunga droppar. Köpte saker som jag gillar!

Jag fyllde fläskfilé med getost och soltorkade tomater. Sen ugnsbakade jag sötpotatis och morötter till. Det saltsyrliga från osten passar perfekt med den söta potatisen. Handlade även en bunt färsk sparris som vi smörstekte. Vad skönt det är att laga mat med en rejäl ugn och spis, förresten!

A kom hem med blommor till "Friskus" som han numera kallar mig.
Vackra vaniljfärgade rosor.

Det är en bit kvar att gå men det känns fantastiskt med en medgång efter alla motgångar på magfronten på sistone. Nu orkar jag gå hur långt som helst, stoppa mig om ni kan!

Helg. Det viktigaste med helgen är sovmorgon. Det är så jobbigt nu på morgonen, att vakna till ösregn, låst och mörker, och veta att man ska ut och tampas med det. Många gånger är jag avundsjuk på sköldpaddorna som får ligga kvar hemma i det varma tysta huset...

Nu är det dags för en kopp te!

8 kommentarer:

  1. När jag fick ditt ditt mess så blev jag så uppspelt så läste jag upp det för mina kolleger vid bordet. De fattade ingenting. =P

    Maten lät superb. Min var inte lika smarrig. Du får läsa på min blogg om den...

    Fina rosor förresten!!!

    /Sis.

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara nyheter :) Så himla glad när de går åt rätt håll för folk!

    Njut nu av helgen Friskus!

    SvaraRadera
  3. Det är en glädjens dag idag!

    Bök

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir för din skulle. Äntligen!
    Njut i helgen och fortsätt blir friskare. stor kram

    SvaraRadera
  5. frithz utförde en breakdance av glädje, till din ära när han fick nyheten! =)

    /pyro.

    SvaraRadera
  6. Åh GRATTIS GRATTIS, vad roligt för dig gumman!!!!!!
    Superhärligt, njut nu!

    Stor Kram!

    SvaraRadera
  7. stor kram (...om du nu får kramas igen alltså!) och grattis!!!!!

    SvaraRadera
  8. Grattis vännen! Mot friskare tider!

    SvaraRadera