måndag 23 november 2009

Med magen full av drömmar.


Tung tristess och svår apati har hängt över mig idag. Oroväckande nära att somna  på jobbet i brist på annat. Fick öppna fönstret och göra en igloo av mitt kontor så att jag skulle hålla mig vaken. På mötet erbjöd jag mig att föra protokoll för att hålla sömnen på avstånd. Ni fattar att detta har varit en måndag helt utan energi och charm. Inget "det där lilla extra". Orkade inte ens bli irriterad när någon ringde och skällde på mig för att jag hade fattat ett beslut. Det är ju liksom det jag gör på jobbet, fattar beslut. Överklaga då. 

Lyckligtvis har jag en oerhört förstående make som med ens ser hur det står till en regnig måndag i november med alldeles för mycket att göra. Han trollar fram kakor och te. Negerbollar gjorda på boveteflingor och starkt earl grey. Vägen till mitt hjärta går igenom magen. Ni anar inte hur fet (och lycklig!) jag kommer vara när jag är gammal gumma. Nu ska jag lägga mig med magen full av Drömmar och bollar och lyssna på regnet. 

6 kommentarer:

  1. Ojojoj vad många kakor och annat som kommer att bakas i vårt nya kök. Gott och mysigt varje dag.

    Bök

    SvaraRadera
  2. Gottegrisar. Tro jag det att du har gått upp ett helt kilo! ;)
    Hoppas du är piggare imorgon, stoppa ner en negerboll i matlådan tycker jag!

    /Sis!

    SvaraRadera
  3. mmm så gott! så enkelt! underskattad fika! ska ha mys på onsdag med en vän- blir nog chokeladebolle-fika då! :D

    har du mindre ont i magen nu med, känns det på fler sätt än att proverna visar bättre? äntligen! kommer nog ner nästa helg. är ni hemma då?

    SvaraRadera
  4. Mmmums, jag vill också ha. :-(
    Mamma

    SvaraRadera
  5. Åh så gott, vilken duktig make!

    Ibland har man riktiga skitdagar men det är nog bara för att man ska uppskatta resten ;)

    SvaraRadera
  6. Skönt med en som fortfarande vågar skriva negerbollar och står för det! Jag har aldrig förstått varför man inte får säga så längre?!

    SvaraRadera