onsdag 18 november 2009

Vansinnigt stormigt ute och på jobbet.

Titta här vilka fina prylar vi köpte i helgen! Vi hade presentkort på Cervera sedan bröllopet och vi shoppade en hel del; pajformar och suffléskålar från Le Creuset, en liten Margarethe-skål, en gjutjärnspanna, bullformar med hjärtan på samt ett kokboksställ. Finast av allt var två linnehanddukar men dem behagade A tydligen inte föreviga så dem får jag visa en annan gång.


Ojoj vilken uppslutning på min tävling! Ungefär hälften av er svarade rätt, jag åt fisken och A grytan. Jag får lotta en vinnare!

I dag stormar det ute och något sorgligt har hänt. Vår fantastiskt vackra gamla syrén som ramar(ramade) in grinden och trädgårdsgången har vält. Den har inte knäckts utan bara böjts ner. Jag möttes av en dramatisk syn där trädet hade vält över hela häcken och vår fina brevlåda. En del av trädet låg ute i korsningen och grenarna spretade åt alla håll. Det såg skadat och ledset ut. A har precis varit ute och sågat av några strategiska grenar så att det inte ska blockera grinden och trottoaren. Han sa att det gjorde ont att se alla hundra årsringar sågas sönder. Vinden tjuter riktigt och sköldpaddorna var pigga och lyssnade uppmärksamt när jag kom hem. De känner nog av lufttrycken.

I dag har jag varit helt vansinnigt arg på jobbet. Min chef fick uppleva mitt heta humör. Men det är alltid bra att säga vad an tycker så blir man inte bitter. Jag blir även vansinnigt trött av att vara arg så nu ska jag sova. Det tycker jag att ni också ska göra, eller kryp ner med en bok och lyssna på vinden och livet. Boken i inlägget nedan kanske?

4 kommentarer:

  1. Inte dumt att få gå och botanisera bland alla grejer på Cervera, skulle jag också vilja göra. Det var fina och användbara grejer ni köpt!

    Har hört rykten om att en viss T tror att hon har fler poäng än jag i mat-tävlingen, men där kan vi ju vara klart överens om att jag leder!! Ellerhur? =)

    Förstår er sorg angående syrénen... den var väldigt fin och prunkande. Ni får plantera något annat där, kanske Japanskt körsbär?

    Helt sant! Går man runt och är arg över nåt så blir man bitter, det har jag märkt på mig själv. Tar massor med energi så UT med skiten! Mycket modigt av dig att läsa lusen av chefen. Skulle jag också behöva... tyvärr tappar jag målsnöret i såna situationer... blir nervös.


    Nu är det sovdags, fast först lite Blå Dahlia. Hattaffären har jag ju redan plöjt.

    Godnatt! /Sis.

    SvaraRadera
  2. Det är en sorgens dag idag. Syrénen. RIP :-(

    Bök

    SvaraRadera
  3. Vad fina saker ni shoppat, har ni sparat presentkort så länge? Duktigt av er!!

    Trist med både syrén och vansinnig Michaela, men skönt att du sover på saken och tar nya tag!

    SvaraRadera
  4. syster j's kommentar om att tappa målsnöret inför chefen var extremt rolig!!! =D

    /pyro.

    SvaraRadera