söndag 1 november 2009

Köket.

Jag kan inte med ord beskriva känslan av att ha ett kök! Ett fullt fungerande kök. Ett rent kök. Ett fint kök. Vårt kök! Jag suckar av välbehag så fort jag kommer ner för trappan nu. Köket blev precis som vi hade tänkt oss fast ännu finare. Skön och lugn känsla. Tryggt. Fräscht. Jag älskar att vårt kök är klart!!

Så här ser det ut om man står i matrummet. 

Så här ser det ut om man står i hallen och tittar in. Diskmaskin igen!! Och induktionshäll, tänk vad tid det sparar.

Mamma och pappa har varit nere i helgen. Mamma har sytt gardiner efter mina önskemål. Visst passar de bra? Tur man har en mamma som är lite händig. Pappa målade elementen.


Bänken är av eukalyptus och kan slipas ner när den är sliten och ful.

Det är inte en tv i köket utan en micro. Liten och nätt men rymmer tillräckligt.
Olivträdet och limeträdet är omplanterade så att de ska trivas i nya köket och växa duktigt.

Japp, gott folk! Jag kan konstatera att vi rott i land projektet och att vi nu kan börja laga mat, baka och bjuda hem folk!

15 kommentarer:

  1. Kan ju bara hålla med dig. Efter att ha sett köket med egna ögon så finns det inte så mycket mer att tillägga. Men ord som hemtrevligt, personligt, snyggt och fräscht är bara några som passar in. Förstår att ni är glada och stolta! Tack för god mat som lagades i det nya köket!!

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Åh vad duktiga ni har varit det är såå fantastiskt fint att jag bara vill dit och dricka te och fika ;)
    Det är så hemtrevligt och mysigt och ser så rofyllt ut.

    Grattis vad härligt!!!!!

    SvaraRadera
  3. så fint! ser fram emot att se det IRL :)

    SvaraRadera
  4. Jag älskar vårt kök!!!

    Bök!

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt kök. Ser så idylliskt ut, tror jag sagt det till dig innan. Men det är verkligen jättemysigt.
    Japp, en dejt var var det var och det är härligt med lite pirr i tillvaron. ;)

    Magen är verkligen helt upp och ner och det är så frustrerande. Det känns nästan som om man har mer ont nu än innan. Vet inte om man inte tåler lika mycket längre, att man inte har samma smärttröskel. Jag tror säkert att läkaren skulle lyssna på mig. Men man känner sig som en jäkla börda när man inte mår bra. Att man bara gnäller och gnäller. Och det tycker jag att jag gjort tillräckligt redan.
    Hur går det för dig? Händer det något?
    Sköt om dig! kramar

    SvaraRadera
  6. Jag har förresten länkat till dig och jag hoppas att dte är okej? Kram igen!

    SvaraRadera
  7. Ser inte så bra ut att den ena gardinen inte är upphängd i gardinstången som den ska, den hänger lite på tvärs och för lågt, men det ska ju fixas när det blir tid att borra i väggen så jag får väl stå ut med att se det tills dess.

    SvaraRadera
  8. Det ser så inbjudande och hemtrevligt ut. Verkligen jättefint!

    SvaraRadera
  9. Det ser helt underbart ut! både snyggt och så mycket mer praktiskt än tidigare. Det kan ju aldrig bli fel med de färgkombinationerna, tycker att det är väldigt komiskt att vi har så lika kök :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. ser jätte fint ut, gillar när det finns en bardisk. Jätte fräscht. Förstår att ni är glada nu. Micron är jätte snygg med, jag har haft en likadan. :D

    SvaraRadera
  11. kanske man får se lite in-action matlagningskort nu? lite nigela a la slottet? :) tack för kommentarerna på bloggen, alltid kul att läsa :) kramar

    SvaraRadera
  12. hej vet precis hur det är att få ett kök klart :)
    levt i renoverings kaos länge... köket blevjätte fint!

    SvaraRadera
  13. Jag måste bara få säga att det inte framgår av bilderna hur fint både köket och matrummet är i verkligheten. Bilderna ger faktiskt inte en rättvis beskrivning denna gång.
    Mamma M

    SvaraRadera
  14. jag hamnade här av en slump och kände att jag ville säga : - Åh vilket snyggt kök!
    Mvh/ Sally

    SvaraRadera
  15. Hej Mi!
    Tack för kommentaren! Givetvis så bloggas det för min egen skull. Men även för att nå ut till andra. Vet att det är många därute med samma bekymmer som läser. Och det är skönt att känna att man inte är ensam.
    Kan inte du maila mig på elsavictoria@live.se så kan vi finna varandra på fb! ;)
    Hoppas du har det bra trots omständigheterna! Stor kram

    SvaraRadera