tisdag 17 november 2009

Tisdags-quiz

I dag var Knutten på lunchdate med sin make. Frågan som följer är... vem åt vad?


Halstrad lax med gräddkokt spetskål och friterad grönkål.

Cassoulet på lammkorv och rökt sidfläsk med tomat och kokt potatis


Som vanligt ligger finfina priser i potten -en tapas! Hittills leder Johanna med 2 poäng/tapas. Att inkassera när man vill.

I dag har jag bakat drömmar men har ännu inte smakat. Känner mig inte helt hundra. Det är ofantligt unikt att jag bakar nåt som jag sedan inte smakar. Hoppas inte att jag ska bli sjuk.

9 kommentarer:

  1. Jag vet. Nu blev jag hungrig igen... Typiskt.

    Bök.

    SvaraRadera
  2. Liiite svårt, ni kan ju överraska... men jag tror Mi åt lax och Bök åt lammkorv.

    Var kanelmuffinsen god? Eller har du inte smakat den heller?

    /Sissy.

    SvaraRadera
  3. min gissning:
    micro: rätt nr 2
    bök: rätt nr 1

    eg tror jag tvärtom, därför är det säkert såhär ;)

    SvaraRadera
  4. nej förresten, jag ångrar mig! jag tror på bök och fläsket!! övertygad! och micro glufsade i sig lax!

    SvaraRadera
  5. den var svår. som sagt, bök gillar kladdig mat så kanske fisken för honom. michis med systrar har väl inte varit stenförtjusta i korv alltid, så kanske fisken för henne också. men jag tror att A åt fisk och M åt korv.

    /pyro.

    SvaraRadera
  6. Mi fisk och bök lammkorv. Men jag tycker det var en orättvis poängfördelning, det är faktiskt u.t som haft rätt flest ggr.
    Undertecknad, M.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Har tänkt på dig och har nog inte fått ur mig det där som skulle vara på sin plats nu: Hurra för bra prover! Hoppas bara att du känner av förbättringen också. Antar att op-tankarna lagts på is ännu en stund för att se vad som är på gång nu?

    Jo, jag tycker nog att jag skulle kunna vara förtjänt av en räkmacka, kanske rent av två. Vi med dessa krämpor är väl värda detta ibland.

    Men min praktikplats blev jag snuvad på. Jag fick plats på apoteket hemma i min hemstad och det var jag väl rätt nöjd med för då kunde jag i af flytta hem till våren och vara på hemmaplan innan jag beger mig ut i arbetslivet sen. MEN, helt plötsligt hade "mitt" apotek kommit på att de inte hade någon handledare till mig och jag blev därför erbjuden en plats i grannstan på sjukhusapoteket vilket kändes sådär. Jag hoppade inte av glädje precis. Men det är helt klart pendlingsmöjligheter. Men det finns ju en anledning till att jag ansökt im förtur i valet av praktikplats. Just på grund av min sjukdom och att jag känner att jag fortfarande inte fixar vad som helst. Även om jga skulle vilja tro det.. Så lite ledsen blev jag allt. Men nu verkar det ha löst sig. Jag kommer antagligen att få vara på det apotek som jag brukar sommarjobba på. När de hörde att det var jag som var i behov av en praktikplats hemma så tänkte de om. Så nu ska de skicka en tjej på handledarutbildning och de ska ta kontakt med skola och regionchef. Ibland är det bra med kontakter! Så jag hoppas hoppas att det går att ordna!
    För att spä på det ytterligare så hoppas jag att jag åker på en räkmacka ikväll, dejt på gång...hihi.
    Jag hittade dig på fb som du kanske såg?

    Jag tror att dte var du som åt fisken...rätt?

    Ha en superfin onsdag!! Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  8. andreas åt lax och du åt grytan.. kanske är lite för sen :) kram hanna

    SvaraRadera
  9. Du åt rätt nr 2 =)

    SvaraRadera