söndag 29 november 2009

1:a advent.

Helgen har gått i advents tecken. Förberedelser och firande.

Vi har plockat fram krubban och placerat ut karaktärerna. Möblerade om bland dem ett antal gånger tills jag kom på; vem mer än jag bryr sig?! ;)

Hilma inspekterade lammet och godkände det hela.

Sen var jag och A ute på hemligt uppdrag! Vi åkte till hans jobb och satte in en julgran och klädde den. I flera år har han sagt att det passar med en gran där och alla har hållit med men ingen har orkat bry sig om det. I morgon möts kollegorna av A med glöggen varm, julmusik och denna syn:


Stämningsfullt!  Hoppas att de blir glada och överraskade.

I dag har vi haft glögg-bjudning här hemma. I går bakade jag därför kokoskakor och citronkola. Tre sorters tryffel gjorde vi också, minttryffel, kaffetryffel och konjakstryffel. Jag gjorde också små ädelost-fyllda dadlar. De var mumsiga!
A är ju en glögg-älskare av rang så han hade laddat upp ordentligt;
Allt gick inte åt, det kan jag garantera! ;)

Nu ska jag se en dokumentär om Piotr Anderszewski.

9 kommentarer:

  1. Dadlar med ädelost kan verkligen rekommenderas. Supergoda!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Oooh, vad mysigt det blev med granen!! Kommer helt säkert uppskattas av alla. Kanske rentav belönas av Figge på allehanda sätt... :P
    Är det ni som lagt dit glittret på spiselkransen också? Ser riktigt "disney-likt" ut!

    Synd att jag missade glöggbjudningen. =/ Räknar skarpt med åtminstone dadlar när jag kommer på visit nästa gång.

    /Sis!

    SvaraRadera
  3. ...och JA, gottebordet i sin helhet får det att vattnas i min mun. Fint fixat!

    /Sis igen.

    SvaraRadera
  4. vad gott det låter och ser ut! ni är så pyssliga, önskar det kunde smitta av :)
    ses till helgen :) kram

    SvaraRadera
  5. Du måste följa med nästa gång! DU och jag och Jolina kan ju inte bli bättre! :) Maj månad tror jag det är...

    SvaraRadera
  6. Era bilder är som tagna ur en tidning. Imponerande!

    SvaraRadera
  7. Det känns som ett bra förslag att vara hemma ända tlls man ska lyfta luren för att sjukanmäla sig. Då känns det helt plötsligt inte lika okej längre..Men nu väntar jag på att sköterskan ska ringa tillbaka.. Känns som om jag är tillbaka i kortisonträsket..
    Hoppas du får en fin tisdag! Kramar

    SvaraRadera
  8. Oj så duktiga ni är. Granen ser kanonfin ut, håller med A att den passade där. Allt på bordet ser jätte gott ut. Hoppas gästerna blev nöjda.

    SvaraRadera
  9. Vad fin gest av er att fixa det, hoppas att det uppskattades!

    Ni verkade ha haft en lika mysigt första adventsfika som vi hade då ;)

    Usch det där med mycket på jobbet känner jag igen, A ärr knappt hemma alls nu!

    Ha en bra vecka! Kram!

    SvaraRadera