torsdag 8 oktober 2009

Allt i sin ordning.

Dag 4 i renoveringen är till ända. I morse överlämnade vi en karta på var vi vill ha våra spotlights. Under dagen drog elektrikern kablar till dem ställena. 

I morgon kommer förhoppningsvis det nya innertaket på plats. Sen hoppas vi bara att snickaren får tag på en målare som kan komma lite snabbt och putsa det så det blir likadant som i matrummet.

Nu är golvet i princip färdiglagt också. Lister fattsa såklart och vi ska även olja in det en extra gång innan användning,

Förhoppningsvis kan målaren även dra över våra väggar också så att vi själva slipper, just nu ser de ju inte för fräscha ut.

Andra torsdagen i rad då städningen gått på en timme! Inte underligt eftersom vi numera bara städar övervåningen. Men nu ser jag nästan fram emot att städa köket och matrummet, känner mig så motiverad!

Vad säger man om nobelpristagaren i litteratur då? Ja, inte vet jag. Har aldrig hört talas om människan men hon är säkert väldigt duktig. Hoppas att det kommer ut en tunn bok av henne snart så att jag får provläsa. Jag har faktiskt inte hört någon i min bekantskapskrets som hört talas om henne sedan innan. Alla på jobbet stod som frågetecken när beskedet kom. Så då är det ju som det ska vara med vinnaren! ;-) Allt är i sin ordning!

Denna vecka har gått snabbt, delvis eftersom jag inte jobbade i måndags men även för att det har varit fullt upp. På jobbet har jag just nu  mycket att göra, jag hatar oreglerad arbetstid! Känns som om jag alltid jobbar 200 %. Hemma har A bankat skåp och jag skött det övriga. Så allt har gått i ett i ett sedan vi drog igång köksprojektet först på jobbet och sedan efter jobbet. Därför väntar nu sängen och en vetekudde på skrutt-magen. Sov gott! 

5 kommentarer:

  1. Intensivt men mycket roligt är det! Ska bli väldigt mysigt att sitta i köket och äta frukost när allt är klart!

    Bök.

    SvaraRadera
  2. När man ser bilder på köket nu så får man tänka till i ett par sekunder för att orientera sig. Golvet ser väldigt ljust och fint ut - när köket är klart kan jag ta kort på det och lämna in till IKEA och säga: "jag vill ha ett likadant", för ni har på pricken samma smak som jag när det gäller köket!!
    Vilka goda nyheter att det kommer att bli klart redan nästa vecka!! Då hinner i bo in er lagom till jul, då det vankas julebak o dyl. ;)

    Jag har missat vem som fick nobels litteraturpris, får ta och googla på detta nu genast!

    /Sis.

    SvaraRadera
  3. kul att få följa förändringen i köket. jag sitter på jobbet och latar mig, har det så lugnt. skönt! ikväll blir det idol, hemmagjord pizza och läsk! hoppas ni får en mysig fredag <3

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hoppas att magen lugnat ner sig! Vad var det för undersökning du var på i veckan? Vad är tanken nu? För vad jag förstått det som så funkar inte humiran fullt ut..
    Kul att följa förändringen i ert hem! =) Ha en skön helg och ta hand om er! Kramar

    SvaraRadera
  5. När räknar ni med att vara helt klara? Spänannde att följa ert projekt =)

    SvaraRadera