fredag 2 oktober 2009

Kladdmajan får en överraskning.

Ja! Äntligen fredag! Tröttaste veckan på länge! Efter vår helg var jag mör och inte blev det bättre av allt vi hade att göra på kvällarna efter jobbet.

Det var en trött Knutten som cyklade hemåt i stormen i eftermiddags. Jag hämtade posten och fick se ett konstigt paket i lådan... Det var en liten låda, en kartong, med oss på, mig och A! Lite bisarr känsla, det klickade inte först. Bilden kändes bara väldigt bekant...


Lådan var adresserad till mig så jag öppnade den innan jag låst upp ytterdörren. I lådan fanns världens gulligaste hälsning!

Min tärna och hennes pojkvän hade skickat ett Grattis på bröllopsdagen-paket! Det låg små delikatesser i. Jag blev så rörd. Så himla omtänksamt! Vilken överraskningen och vilken kärlek. Tack tack tack!

Idag var det dags för inköp av vitvaror. Min make har en tendens att jobba en hel del så därför parkerade jag på sängen i väntan på honom och kvällens planer. Det var blåsvart på himlen och stora droppar föll. Jag gottade mig i ny tidning, jordgubbs-te och fin musik. Hilma låg bredvid mig och myste.
Tidningen var lite tråkig denna gång eftersom det nästan bara handlade om vin. Ett användbart reportage fanns där dock, det handlade om viltkött. Eftersom föräldrarna har skog blir det en del viltkött och det är alltid kul med nya recept eftersom vilt är lite "smalt" och svårt att variera.

Senare dundrade A in genom dörren och vi åkte iväg på kvällens uppdrag. Vi köpte alltihop på Elgiganten i Electrolux. Ännu en punkt att bocka av på kökslistan. Phu! Den blir kortare och kortare. De största inköpen är nu gjorda. I morgon väntar inköp av kakel och belysning.

Kvällen avslutades i soffan med idol och glass. Glass med chokladsås är den absolut godaste efterrätten! God chokladsås får man om man tar lika stora delar vatten, kakao och socker och kokar upp. Stark och skållhet!

(Oj vilken kladdmaja jag är!) (Och nej, jag orkade inte hela portionen... ögat vill mer än magen!)

Nu ska jag sova och ladda inför denna slutspurt innan renoveringen drar igång. Min mage har inte riktigt hängt med denna vecka så förhoppningsvis blir det ett par lite lugnare dagar så att den får sin del av energin. Det är härligt att gå och lägga sig nu när det är kyligare i huset och sängen känns varm och välkomnande. 

4 kommentarer:

  1. Tack! H och B! Väldigt omtänksamt!!!

    Nu är vi mätta och ska nana.

    Bök

    SvaraRadera
  2. Naaawh, det var verkligen en söt gest av dem. Lite annorlunda och roligt.
    Det känns som det var i förrgår ni var på IKEA och lassade bilen med kök, men det har ju gått en hel arbetsvecka sen dess. Det går snabbt måste jag säga!
    Nu är jag också mätt och belåten efter mat och dryck hos den lille. Godnatt!

    /Sis!

    SvaraRadera
  3. Åh gud vad gulligt gjort av dom!

    Skönt att vitvarorna är beställda ;)
    Det är jobbigt med för många "måsten" men det är kul blir när det blir fint sedan!

    SvaraRadera
  4. Vilken gullig överraskning, förstår att du blev superglad =)

    SvaraRadera