söndag 18 oktober 2009

Nedförsbacke.

I helgen har det varit jobb och jobb! Trött i hela kroppen är både jag, A och min syster.

I dagg har jag målat matrummet. Det är så tillfredsställande att se hur den smutsiga vita väggen förvandlas till fräsch och ren. Solen sken in och man såg verkligen skillnad efteråt! Syster D var dessutom här hela gårdagen och målade då taket i matrummet. Jag målade även stora delar av köket idag medan A byggde ihop inredningar till lådor och skåp samt satte på de sista luckorna.

Vårt kök just nu ser ut så här...



...och så här...

... så det är kanske inte konstigt att vi känner oss motiverade och jobbar på flitigt! Vi är så trötta på att diska i tvättstugan och att leva på mat som kan tillverkas med hjälp av micron eller äggkokaren. Och att sitta i tv-rummet jämt och äta. Men nu är det nedförsbacke tills det är klart!

6 kommentarer:

  1. Nog för att ni jobbar på som djur och att det har gått ofantligt snabbt, men när man sitter här och inte vet hur resultatet ser ut så tycker man att det tar jäääättelång tid. Jag är sketanyfiken asså!!

    Men nu är det väl inte mycket kvar?
    Ett drag med penseln på bänkskiva och golv...?
    Sen kommer det roliga: INREDA!
    /Sis!

    SvaraRadera
  2. shit vilka snygga buféer vi ska ha där sen! =) du lagar mat och jag pimpar. sweet!

    /pyro.

    SvaraRadera
  3. så det där är det tillfälliga köket, förstår att det blir hämtmat. kommer ev till malmö nästa helg, är det klart då?

    SvaraRadera
  4. förresten, som svar på din kommentar: vc sa att det var en biverkan men jag är övertygad om att det var min superkänsliga hy som fick en allergisk reaktion. så känner du någon som vill ha en tub basiron är den till bortskänkes... :/

    SvaraRadera
  5. Hehe, tur att ni är klara snart. Micromat i all ära, men till slut smakar allt samma sak...

    SvaraRadera
  6. Åh vad det låter mysigt att få dona lite hemma ifred med sin make och syrra ;)

    Erat tillfälliga kök är ju bara för gulligt, jag förstår inte vad du menar när du vill skynda på ;=)

    Ska bli skoj att se resulatet sedan!

    SvaraRadera