måndag 26 oktober 2009

Matrummet


I morse invigde vi matrummet! När jag kom ner till frukosten hade A tänt ljus och var i full gång med att koka ägg och göra te.

I matrummet har vi lagt ett nytt golv (samma som i köket) vilket är vitoljat askgolv. Vi har målat om väggarna så de blev vita(re) samt köpt en del nya möbler.

I går kväll packade vi in bröllopspresenter i skåpet; hackefors-servis, måsen-servis och kristall-glas.

Tänk om skåpet faller framåt!? Golvet lutar faktiskt lite! Så är det i gamla hus...

Så här ser vänster del av matrummet ut. Jag har fått packa in en miljard paket servetter i skänken och tusentals ljus i alla former, färger och dofter! :P A bara skakade på huvudet.

Det är min plats ni ser närmast. Jag vill nämligen ha koll ut genom fönstret, på fåglar och annat oknytt.

Så här ser matrummet ut framifrån med ryggen mot köket.


Det vackraste i vårt hem är (okej Hilma och Helmer, det näst vackraste) vår matrums-matta. Jag tycker att den är underbar i både färger och mönster. Det är ett djup i den! Tänk att någon har suttit och knutit den...

Så här långt sträcker sig mitt skapande. Ett fat med pumpor till skänken.

Dock frågade jag nyss A om vi inte skulle äta upp dem någon dag istället. Haha! Jag är mer hungrig än konstnär, uppenbarligen.

Det känns jätteskönt att ha matrummet klart! Vi är så trötta på tv-middagar och allt släpande i två trappor. 

Tyvärr är inte köket riktigt klart, vi väntar på en pryl från Ikea så att sista luckan kan monteras. Men det är så gott som klart ändå, vi använder det ju och har packat upp alla lådor. Köket i källaren är ett minne blott! :)

Ps: Tips till Mamsen och andra närsynta, om man klickar på bilden blir den större.

9 kommentarer:

  1. Jättefint, ser fram emot att se det i verkligheten, det blir aldrig helt rätta färger när bilderna inte är tagna i dagsljus. Men det ser sååå hemtrevligt och snyggt ut.
    Mamma M

    SvaraRadera
  2. åh vad fint! kanske blir lite te innan avresan till london? så får ni träffa mannen min :)

    SvaraRadera
  3. oooh så fint! =)
    jag kanske kommer och sover över bara för att få äta frukost där!
    har man lyckats få sin pumpadekoration att se så smaklig ut att man vill äta upp den så har man nog lyckats bra, även om man anser att man inte har ha koll på dekorieren...

    /pyro.

    SvaraRadera
  4. Förresten, har ni tagit bort en skiva ur bordet? Det ser mindre ut.

    SvaraRadera
  5. Guuuud vad fint! Ord känns överflödiga. Det är helt enkelt jättefint. Skänken och skåpet passar så bra... och ja... fulländad Johanna-smak helt enkelt!

    /Sis!

    SvaraRadera
  6. Åh så fint det har blivit! Jättemysigt!

    Ja visst är han äcklig, rentav skitläbbig. Man ger och ger men får inte ett skit tillbaka. Det är inte mycket positivt jag fått kan jag säga. Lite har jag kanske fått, men det är genom hårt arbete. Vissa saker kunde man dock varit utan.

    Ja, det är inte helt enkelt det här med stomin. Nu lever ju inte jag i en relation så jag har bara mig själv och min påse att ta hänsyn till. Men givetvis så är det inte helt enkelt att inleda en relation. Men jag tror på ärlighet. Jag har i dagsläget varit brutalt ärlig från början. Det får bära eller brista. Och det ser ut att gå framåt ;) Skönt ändå att höra från din man att han vill ha en pigg och glad fru. En påse spelar inte så stor roll.
    Min läkare har alltid frågat hur jag har det med kärlekslivet. Han är nog mån om att allt ska funka..
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Det är jätte fint, allt passa så fint tillsammans och mattan är verkligen pricken över i :et. Ser att måsen-srvisen passar bra i vitrinskåpet, så då borde min med göra det. :D

    Din man är också otroligt gullig mot dig, lät så mysigt när man läste i början av inlägget.

    SvaraRadera
  8. Vilket fint hem ni har! Wow!

    SvaraRadera
  9. Oj vad det blev vackert, ni har en mysig stil både du och Johanna!
    Mattan är så fin och den kommer verkligen till sin rätt där, är den ny?

    Ska bli skoj att få resten sedan med, nyfiken i en strut!

    Hoppas du fick till någon god middag sedan ;)

    SvaraRadera