tisdag 6 oktober 2009

Fult och ännu värre.

Nu ska ni få se hur fult vårt kök var innan vi rev det. Ni kommer därmed inse vidden i fulheten. Jag blir mentalt stressad när jag ser det. Förstår inte hur man kan ha så här dålig smak! Planlösningen är bara sämst! Bredvid ugnen kunde man inte stå och jobba . Köksön var klumpig och vi slog alltid i huvudena i fläkten.


Ni ser hålet under ugnen? Ja det var där diskmaskinen bodde innan den dog.


Varje gång vi har svabbat golvet har det lossnat nya sjok av fodmassa. Hur vi än städade så kändes det aldrig riktigt rent. 


Här är köket och matrummet. Rummen ska nu få ett gemensamt golv så att det känns mer enhetligt.

I går var det undersökningsdags på sjukhuset så jag var hemma av och till. Hantverkarna kom kl 7 och det var spännande att se framstegen timme för timme!


Så här såg det ut i går kväll. Köksön är ett minne blott, yeeeey!! Taket är höjt 30 cm. Här går det undan!

I dag när jag kom hem var det betong över halva huset. Blir helt galen av lera och damm inomhus, började torka direkt. Man kan dra slutsatsen att de murat och spacklat idag.


Snacka om kaos! Men nu kan det ju bara bli bättre, eller hur!?

6 kommentarer:

  1. Oh. My. God.
    Det ser hemskt ut nu!! Känner inte igen det liksom. Huu... Ja nu kan det ju bara bli bättre, och dessutom kommer det bli Hur. Bra. Som. Helst!! Ni kommer att ha åtminstone EN avundsjuk släkting, det är en säker sak.

    /Sissy.

    SvaraRadera
  2. Ja nu kan det bara bli bättre, för det ser för hemskt ut. Men tänk om 2 veckor, då är röran historia och ni kan njuta av ert fina kök.
    Mamma

    SvaraRadera
  3. den fläkten har ju jag med slagit i huvudet ;)

    ser fram emot slutresultatet!

    SvaraRadera
  4. shit vilka idylliska bilder från vårt julgodisbak du kommer att kunna lägga upp här i vinter! can't wait! och jag har fått så fint förkläde av angelica, a la madicken, som jag ska ha på mig.

    mtp hur länge ni stått ut med skitköket är två v väääldigt kort tid, om du tänker efter...

    posing pyro.

    SvaraRadera
  5. Åh guuud va fult det var du har verkligen rätt i det men oj så mycket potential det utrymmet har!!!!! Det kommer säkert bli så fint, det ska bli så spännande att se under resans gång och gud vad skönt med hantverkare (det är vi inte bortskämda med precis).
    Tack för titten, vad kul att se hur ni haft/har det!

    SvaraRadera
  6. Kommer nog bli kanon det här, ser det framför mig. Urläckert kommer det bli =)

    SvaraRadera