söndag 4 oktober 2009

Ettårig bröllopsmiddag.

I går firade vi att vi idag varit gifta i ett år! Detta firades med restaurangbesök. Och ni vet vad det betyder... quiz! Vi tog alltså tre rätter var så varsågoda och gissa.

Vem åt...


Lammstek i korv, morot, tomat och rödvin



Röding, fänkål och karamelliserad lök


Brässerad högrev med persiljerotspuré, rotselleri och pepparrot



Råbiff


Löjrom


Sallad med pumpa och smörstekta kantareller

Hilma och Helmer delade på en sallad de luxe och uppförde sig exemplariskt under hela kvällen iförda sina nystärkta kråskragar.

Ps: Om ni inte kan gissa får ni istället gissa på vilken rätt som var godast. Givetvis smakade vi från varandras så jag vet!

5 kommentarer:

  1. Bök: Lammstek, råbiff och löjrom.

    Michan: Röding, högrev och pumpa.

    Hursomhelst så verkar det vara högklassig mat. Jag blir sugen på att smaka allt utom råbiffen!

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. jag gissar exakt likadant som mellansyster. såg för jäkla gott ut!
    puss från pyro.

    SvaraRadera
  3. Mi: Röding, Högrev och sallad med pumpa.
    Bök: Lamm, Råbiff och löjrom
    Skulle kunna vara så att det är Mi som åt lammet och Bök högrev men jag får väl bestämma mig så det blir som jag skrivit först.
    Mamma

    SvaraRadera
  4. Härmisar, sluta fuska!! :P

    (Paddis, du skulle inte godkänt kommentarerna...) ;)

    /Sis!

    SvaraRadera
  5. Hej! Vet inte varför jag fick prova Remicade före Humira, dock så gick det bra i torsdags och jag håller modet uppe :)

    Hur mår du?

    Spännande att följa ert kök! :)

    O grattis i efterskott på bröllopsdagen

    / Josephine

    SvaraRadera