onsdag 16 september 2009

Gravenstein.

Nix, jag har inte tagit denna bild heller. A tog den tidigt i morse på sin cykeltur och jag ville med den bara illustrera hur vacker hösten är, precis som jag tjatade om igår. Jag gillar dimman i luften om morgonen som kommer sig av temperaturförändringarna då det är lite kallare. I morse hade jag vantar när jag cyklade, det var bara 7 grader när jag vaknade!

Våra äpplen är fina nu. Jag vet inte säkert vilken sort vi har men jag tror att det är Gravenstein. Den är väldigt både söt och syrlig, smakrik helt enkelt. Äpplena blir stora och doftar himmelskt! Tyvärr är skörden sämst hittills detta år. Många är maskätna eller har små fula märken som gör att äpplena ruttnar snabbt. Kanske beror det på det där otyget vi hade i hela området i somras, spinnarna eller vad de hette.

Vi har nog fått tag på pålitliga snickare till köket så förhoppningsvis kan de komma hit och titta nästa vecka och säga när de har tid att bygga och hur lång tid det tar. Hade varit underbart om det blev klart till jul, vilken dröm! Jag är så mycket i köket (A också) att det är skamligt att vi har ett så skabbigt kök som vi har. Kommer nog inte vilja gå ut när jag väl gått in i det nya!

I morgon kommer Mamsen ner hit. A ska i väg inom jobbet några dagar och jag måste in på sjukhuset och fixa lite . Känns mysigt att lilla mamma kommer då. Kan ju tyckas väldigt osjälvständigt att en 27-åring inte klarar sig själv, men det gör jag faktiskt, fast det är en stor bonus om jag får lite sällskap! Känns tryggt under omständigheterna. Förhoppningsvis är jag tillbaka till bloggen i helgen. Tills dess, ha det fint!


3 kommentarer:

  1. Har nog tänkt på dig rysligt mycket de senaste dagarna. I natt har jag till och med drömt om dig. Vi var ute och cyklade...i Polen. Av alla ställen.. Med andra ord, du finns i mina tankar. Hoppas du mår bra! kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en supermysig helg med din mamma!

    SvaraRadera
  3. Det är mysigt med en mamma som bryr sig, så bara njut i helgen. Hoppas allt går bra det du ska göra på sjukhuset.

    SvaraRadera