måndag 21 september 2009

Middag på 10 minuter!

Jag lagar sällan helt vegetariskt men här kommer ett tips jag måste dela med mig av! Jag saknar absolut inte kött när jag äter detta.

Koka pasta. Häll av vattnet och lägg i strimlade soltorkade tomater. Häll på grädde och låt det puttra med peppar någon minut. Därefter lägger du i oliver, färska tomater, tärnad feta, hackad rödlök och färsk basilika. Rör om så att allt blir varmt men det ska inte koka. Klart!! SÅ himmelens gott och fräscht och snabb-lagat. 


Tadaaaa!

När jag ändå delar med mig av lättlagade rätter kan jag nämna efterrätten också; ugnsbakade äpplen. 
Skala och klyfta äpplen. Häll på socker, kanel och smörklickar. Kardemumma också, om du gillar det. Släng in i ugnen på 200 grader tills det bubblat och blivit ganska mjukt. Ät med vaniljglass. Godare får man leta efter. Och enklare också!



Tur för mig att vi har egna äpplen. Bara att klättra upp som den apa man är och slita ner ett par.

För övrigt var jag och en vän och gick i parken idag och det var underbara färger! Löven har börjat skifta och dammarna var spegelblanka. Perfekt temperatur för att promenera i men det var lite anti-klimax när vi upptäckte att hans cykel blivit stulen. Så går det om man bor i en ligist-stad.

Nu ska jag se klart på Hollywood-fruarna!! De är så roliga!! Sköldpaddorna får inte se. De har ibland svårt att skilja på sunt och osunt. Detta skulle kunna förvirra deras omdömen.

5 kommentarer:

  1. Jag kan intyga att maten var underbart god. Både huvudrätt och efterrätt! Perfekt en varm dag i september. Bök

    SvaraRadera
  2. Trots att jag ätit exotisk planka ikväll så vattnas det i munnen när jag läser receptet på pastan. Det måste jag prova!! (skulle man kunna byta ut grädden till creme fraiche tro?)
    Perfekt recept när man bara lagar till sig själv.

    Jag såg också Hollywoodwifsen... jag vet inte vad jag ska tycka o tro. =S

    /Sis.

    SvaraRadera
  3. det där låter ju supergott, passar mig som oftast inte har så mycket tid!!

    jag hamnade också framför hollywoodtanterna. De var ju otroligt fascinerande, den ena mer korkad än den andra och självklart pratar de skånska alt. silvstedt-svengelska.. me like.
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Åh det där lät ju supergott, det ska jag prova på nästa veckas matsedel, tack för tipset!

    Haha ja svenska hollywoodfruar...vad ska man säga ;)

    Tack för dina gulliga kommentarer!

    SvaraRadera
  5. blev sugen på äppelkaka nu. blir nog bak till jobbet i helgen :)

    kommer du in nu?

    SvaraRadera