tisdag 15 september 2009

Höstmorgon.


Varje dag blir lite mörkare och lite kallare. På morgonen är det vackert att se hur växterna är täckta av dagg och det kommer lite rök ur munnen när man andas. Kaninerna skuttar längst vägen och det var länge sedan jag såg några kanin-ungar, de är nog redan stora nu. Denna bild tog A för några dagar sedan då han var ute och cyklade tidigt på morgonen. Tänk att spindel-nät kan vara så vackert

I dag hände något roligt och det är att jag äntligen fick en fast anställning! Det känns väldigt skönt. Hittills, sedan jag tog examen för drygt 3 år sedan, har jag gått på långa vikariat. Jag har visserligen haft turen att aldrig behöva gå arbetslös men det har ju alltid känts lite ovisst längre fram i tiden. Vi har firat här hemma med mozzarella-sallad och Mozart-kulor.

Har precis läst ut ännu en bok om andar. Denna var mycket bättre än Lena Ranehags bok tycker jag. Så som Gordon Smith beskrev det övernaturliga är ungefär så som jag förstår det; det är naturliga företeelser som vi bara inte förstår. Vårt medvetande är inte tillräckligt utvecklat ännu för att vi ska kunna förstå sånt till fullo. Det handlade mycket om energi, tankar och känslors kraft och att koppla bort det omedelbara för att nå det som finns allra längst in. 

7 kommentarer:

  1. Grattis till knutten!!! Hon är duktig som tusan. På allt. Utom kast med liten boll.

    Bök

    SvaraRadera
  2. Ja stort grattis till anställningen!! En sten som lossnat såklart!! Jippie!!

    Det är nog bara Bök som har tid att stanna och ta superbra kort på morgonen innan jobbet. En annan stressar alltid till bussen...

    Boken verkar bra. Blir intressant att läsa!

    /Sis!!

    SvaraRadera
  3. Johanna, Bökis gick upp klockan fem och cyklade till Skanör. Sen var han tillbaka klockan 7 och åt frukost med mig. Galen!!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS! Kul att höra om jobbet:) Hoppas allt är bra annars:) Hälsa bror min.

    Kram Josse

    SvaraRadera
  5. Hej tjejjen!
    Tack så himla mycket för din kommentar på min blogg. Den värmde jättemycket:) Jag är precis som du inte så lång över marken, är 163cm. Så en viktökning på nio kilo märks ganska väl.. Dom sa de till mej när jag gick upp under kortisonkuren att det bara var vätska som skulle gå tillbax av sej självt efter en månad eller två. Men som sagt så ökar det bara mer och mer fast jag äter bra mat och tränar och inte äter kortison längre. Dålig i magen är jag inte iaf så av det händer det inget. Det där med hormoner är svårt. Jag har en p-stav men den har jag haft i snart två år och jag har aldrig gått upp av den innan, o ja vet inte om den kan ändra sej så plötsligt. Är mer misstänksam mot kortisonet, för min kropp beter sej som om den får kortison fast jag inte äter det längre. Vet inte om du drabbats av det nån gång men när jag äter kortison får jag utslag på bröstet som ser ut som finnar men det är inte det och det kan bli väldigt fula ärr av det. Det har jag alltså bara haft under kortisonkurer innan och såna utslag fick jag förra veckan och dom är kvar än. Så min kille sa igår att han tycker det verkar som att min kropp fortfarande tror att den käkar kortison. Så jag vet inte om det kan bli nåt "fel" nånstans just med hormonerna och sånt. Imorse hade jag telefontid med en läkare som tyckte att det lät konstigt så jag ska ner och ta massa blodprover imorgon och när han fått svaren skulle han boka in mej för ett besök. Så det är bara att hoppas att dom ser om de är nåt konstigt nånstans. Jag hoppas att du mår skapligt tjejjen och stort grattis till din fasta anställning! Kraaamar

    SvaraRadera
  6. Ett stort grattis till anställningen! Måste kännas underbart!
    Ja, jag hoppas att skolan kommer gå riktigt fort. Jag har gett mig den på att jag ska ta mig igenom det, så är det bara! Finns inga alternativ.. Det skulle vara om jag blir riktigt sjuk igen, men varför skulle jag bli det egentligen ;)
    Sköt om dig! Stor kram

    SvaraRadera