onsdag 9 september 2009

Till Knutten från Knutten.


Tänk att det redan känns som om jag har jobbat i flera veckor! Inte på något negativt sätt, jag trivs på jobbet, men på tänket och på rutinerna. Komma hem, äta, fixa i huset, fixa i trädgården, se på tv medan jag dricker te, prata i telefon, fixa matlåda och kläder till morgondagen... Allt går av bara farten som vanligt.

I går gick det dock väl snabbt. Jag skulle välja matlåda och såg en favorit som jag snappade åt mig, biff- och auberginegryta! Som jag nämnt älskar jag aubergine och denna gryta är så himla lätt att göra. Fräs aubergine, vitlök och lök för sig, och kött för sig. Lägg sedan i hop det och häll på hela konserverade tomater och kalvfond och låt det koka i hop. Jag brukar hetta till det med sambal olek.  Jättemustigt och gott blir det, och det tar typ ingen tid i köket alls!
I alla fall, auberginegrytan skulle bli min lunch. Men när jag öppnar burken på jobbet ser jag att det inte finns någon potatis eller ris, bara gryta! Men det var ju bara att sleva i sig. Förvisso jättegott men väldigt såsigt! :) Och lite snopet.

A är ute och cyklar på racer-cykeln. Häromkvällen cyklade han vilse. Först cyklade han ner till Skanör och när han skulle cykla hem igen svängde han fel och körde in på de mörkaste vägarna i småhålor, i ett par mil innan han kom ut på rätt väg igen. Snacka om att han var dödstrött när han kom hem!


I går var jag och kollade på presenter till mamma och pappa som snart fyller år. Då hittade jag den här cd-boken. Jag sa ju att jag helt har snöat in på den författaren! Jag beslöt mig för att köpa den till mig själv eftersom det är lite synd om mig och min mage. Sköldpaddorna tyckte också att det var en bra idé. Dem kan man alltid lita på! Till Knutten från Knutten, krya på dig!

Jag ska ha som regel att jag ska vara klar för vila senast 21:15 varje kväll. Jag ska inte direkt sova då men ligga och läsa, lyssna på musik eller höra på bok. Tror inte att jag kommer att kunna hålla det men jag ska ge det ett försök eftersom jag behöver vila. Och vilken tur då att jag har en ny bok att lyssna på! :)




6 kommentarer:

  1. Bra mattips!! Ska provas en vacker höstdag.
    Jag kan låna den ljudboken av dig sen när du hört klart, taaaack.
    Och nej... du behöver inte ta med hela jobbet, det räcker med en Bök. Möjligen Figge också.

    /Sis.

    SvaraRadera
  2. Till Knutten från Knutten. Oerhört knyttigt! Det var du värd. Idag hittade jag rätt direkt. Skönt att slippa köra i mörkret.

    Puss

    Bök

    SvaraRadera
  3. tur att det var en god gryta, jag gjorde en liknande grej med flygande jacob en gång, då var det dock en två-port låda som mamma och pappa skulle ha själva och fylla upp med lite ris som jag glufsade i mig som det var, fattade inte ens att det fattades ;) måste få din mail min vän så du kan få inbjudan till bloggen. kram

    SvaraRadera
  4. hahahaha!!=D bök är ju för rolig! han får skaffa en gps! "om 100 m, sväng vänster. stanna. öppna garageporten..."! hilma kan läsa in kommandona.

    det där var en riktig pyronellamiddag, potatis och ris är ju bara utfyllnad. man ska koncentrera sig på det relevanta!

    puss från pyro!

    SvaraRadera
  5. Vad hittade du till mamsen och papsen då? Eller glömde du bort dem? *lol*

    SvaraRadera
  6. Du är otroligt organiserad, tänk vad du kommer bli en bra mamma och ha bra rutiner!

    SvaraRadera