onsdag 13 januari 2010

Borta med vinden.


Denna bok läser jag just nu. Jag har länge haft planer på att läsa den, den är ju klassisk. Har många gånger hört att det är en sådan bok som man verkligen förlorar sig i, att den är ett riktigt äventyr; krig, kärlek, vänskap och dramatik. Är det någon av er som har läst den? Det är nog fler som har sett filmen skulle jag tro, det finns någon gammal inspelning som du brukar köra lite då och sent på kvällen eller på långhelgerna. Detta blir väl hela 2010 års läsprojekt, haha! 1200 sidor har jag framför mig. Eller, 1150 om man ska vara noggrann, jag har ju läst två kapitel :)

I dag fick jag den goda nyheten att det har blivit något fel på kontakten mellan min dator och skrivaren. Således svävar ett tiotal beslut á cirka 10 sidor i genomsnitt, någonstans långt lång ute i cyberspace. Vad bra, verkligen!! Om jag mot förmodan kommer på vad människorna som ska ha besluten heter får jag ju bara skriva om typ 100 sidor. Men jag har ju oreglerad arbetstid. HAHA! Hoppas de har det kul där ute någonstans... Vad kul förresten, detta nedre stycke passar ju också med dagens blogg-titel :D :D  Ja det är roligt nästan jämt! Men vad gör man åt sånt här, det är som det är, eller hur?

Sov gott!

7 kommentarer:

  1. What? Men vad händer nu då? Inte måste du väl göra om allt? Det tycker jag suggan kan göra istället, så hon får lite insikt i vad det är hon bossar över.

    Jag har inte läst Borta med vinden, och det vete tusan om jag orkar plöja 1200 sidor asså... men man ska aldrig säga aldrig.

    /Sissy

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller läst Borta med vinden, men ska nog göra, om den tilltalar mig så att säga. ska läsa om den först.

    SvaraRadera
  3. Vem är det som svär i din blogg? Två möjliga.

    SvaraRadera
  4. Borta med vinden är just nu ett passande för mig, eller rättare sagt PÅ mig. ;) Blir trött bara av att höra att den är på 1200 sidor. Vanligtvis brukar jag tycka om att läsa, men just nu blir jag matt av tanken ;)

    Inte ska du väl behöva skriva om allt?! De tekniska prylarna är inte alltid så bra..

    SvaraRadera
  5. Ja, klart du är proffsig på jobb! Det tvivlar jag inte alls på! Och visst kan dokument komma bort i även i den datoriserade världen..

    Du är inte alls fel ute, du kan det där med att läsa mellan raderna. ;) Grejen är det att jag verkar fatta sist av alla..haha. Och sen är det nog så att det är mer från andra hållet än från mitt. Jag har ju inte fattat eftersom jag inte tycker och känner likadant. Men alla andra tycks undra.. Ojoj, ja det är inte lätt att förklara när man egentligen inte ska berätta..

    SvaraRadera
  6. Jag älskar att läsa, precis som dig. Men jag tar mig sällan den tiden. Tyvärr. Kan du sätta dig en stund mitt på dagen för att läsa eller roar du dig med sådant innan du somnar? Ge mig tips på när man unnar sig en halvtimmas bokläsning som bäst ;p

    SvaraRadera