måndag 25 januari 2010

Förslag till min idé.

I går fick jag en idé. Jag vill att vi ska ändra färg på fond-väggen i sovrummet. Samtliga väggar är vita förutom den ni ser på bilden. Färgen är något brunare i verkligen. Vilken färg tycker ni passar på en fondväg i ett sovrum? Förslag mottages gärna! Stilen är inte modern utan snarare gammeldags och lite romantisk. Jag har ett par förslag själv men behåller dem för mig själv tills jag hört era förslag.

Min fiol är fortfarande sjuk och det är lite sorgligt. Jag känner ofta för att spela och är ofta på väg till min lilla hörna och sedan kommer jag på att det inte går. Men idag bestämde jag och min kollega (och vän!) att vi ska gå på Mozart-konsert om några veckor och det var i alla fall en tröst. Det blir Mozarts 9:e symfoni bland annat och den är klämmig och  bra tycker jag.

Nu ska jag gå ner och packa i lite fiskgratäng i våra matlådor!

Ps: A får naturligtvis och vara med och bestämma om fondväggen men han verkar ha förtroende för min smak.

11 kommentarer:

  1. Du är rolig, den enda jag känner som skulle kalla en klassisk konsert "klämmig" ;)

    Jag tror på vinrött, djupt vinröd. Varmt, mysigt. Hade det i min gamla lägenhet i köket och det kändes så varmt och välkomnande!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker mig nån färg som drar åt gammelrosa-lila-ljung.... jag är i en lila period för stunden. Men lila är ju svårt om ni vill matcha med sängkläderna, alla är ju knappast rosa-lila. Fast iofs, ni har ju ändå överkast.
    Funderar på hur det skulle se ut med grön, turkose, röd... men nä. Inte gul el. orange heller. Möjligen nån form av babyblå...?

    (Godkänn denna kommentar när du fått från alla andra, så vi inte påverkar varandra.)

    Trevligt med Mozart-konsert. Mozart är ju alltid Mozart. Han är bra.

    /Sis!

    SvaraRadera
  3. spontant tycker jag en gammelrosa färg skulle passa, med dragning åt duvgrått.

    /pyro.

    SvaraRadera
  4. Jag föreslår en mild vanilj-gul, men färgen får inte dra åt vare sig brunt eller grönt och den får absolut inte se nikotinfärgad ut, så det gäller att välja exakt rätt nyans. Annars är grönt en vilsam färg, grön som inte drar åt gult utan mot grått.
    Mamma

    SvaraRadera
  5. Jag röstar på grönt! Lite lindblomsgrön sådär. Det är en färg som är rogivande och som man sover gott av (sägs det) och den passar till en lite romantisk stil!
    kram kus.

    SvaraRadera
  6. Du har så rätt så. Men killar/män är flockdjur. Är de ensamma vågar de inte säga något ;) Och sen var jag nog den siste att fatta det uppenbara i detta sammanhang. huh. Men bara TVÅ dagar kvar!Trodde aldrig dessa dagar skulle komma. Fortfarande har jag svårt att inse att halva sista veckan är gjord. Jag antar att även du fattat mer än jag tror så jag kan nog vara ärlig och säga att det blir en hård helg på många vis.

    Jag hade kunnat tänka mig lite ljusbeige eller liknande på fondväggen. Vet inte riktigt vad ni har för färger och möbler annars. Kanske nån almogefärg (hur det nu stavas?)

    Nu ska jag gå och prata polymermembran och etanol med Elsa, hon ger mig säkert bra respons ;)
    Sköt om dig!!
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Oj vad svårt när man inte sett resten av huset riktigt, men jag är övertygad om att du hittar nåt fint, ska bli spännande ;=)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker nog grönt eller lila. Vi har lila i vårt sovrum, det är en behaglig färg.
    Hoppas ni hittar en färg som blir bra.

    SvaraRadera
  9. Jag gillar inte alls för mycket färg på väggarna, inte just nu i alla fall. Istället tycker jag att det är fint med färgglada kuddar och gardiner. Vad du än bestämemr dig för tror jag att det blir super, rent spontant känns rosa som ett naturligt svar. Vet inte varför, men men... ;)

    SvaraRadera
  10. Nå, får vi höra ditt egna färgförslag?
    Hoppas du inte snöat igen där nere, hörde att det var gott om snö hos er..
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  11. Jag var alltså inte den första som var inne på ljust lila, lite åt ljung-hållet :) Tror det skulle passa ert sovrum, känns lite romantiskt sådär. Kram söta du!
    Hanna

    SvaraRadera