onsdag 6 januari 2010

Kalk.

I går kom det ännu mer snö! Snön började falla på eftermiddagen och den bara fortsatte falla hela kvällen. Vi hade ett par av A:s kollegor på middag och vi bjöd på fisk- och skaldjursgryta medan flingorna dalade utanför. Kvällen slutade vid midnatt då vi tagit en nattlig runda i slottsträdgården. 
I förmiddags gick jag ut och inventerade lite i trägården och då passade jag på att göra en snölykta. Grannarna tittade misstänksamt på mig, de undrade kanske varför en vuxen människa satt i snön och lekte. (Sen hörde jag två tanter 70+ bråka på gatan; "men du sa att jag sagt" "nej det sa jag inte men hon sa att du sagt..."osv. Spännande!!)

A:s mormor och morfar bjöd oss på lunch idag. (Så vänligt! :)  ) Vi var på KALK i Malmö som ligger vid Victoria Park. Vem åt sotad spätta med rödbetor, kapris och ansjovis-smör och vem åt...


entrecôte med bearnaisesås?


Blir det J som tar hem segern i detta quiz har hon tjänat i hop till ett nu sammanlagt stort antal tapas att inkassera när hon kommer ner i helgen! ;)

Nä, nu ska jag läsa en bok istället. Jag känner att jag är lite på hugget idag (-det där med folk och deras synpunkter och konsten att hålla snattran vet ni) -så jag säger tack och hej för den här dagen!

7 kommentarer:

  1. Folk borde sköta sina egna affärer.

    BÖK!!!

    SvaraRadera
  2. näbbet!!
    kan intyga att fisksoppan det bjöds på igår var mkt god! olik allt jag smakat innan. bubblar till topp fem, faktiskt.

    jag lägger ner konceptet att gissa intelligent, resonerar att jag har 50% chans att svara rätt, så jag säger att michaela åt fisk och bökis kött. det är förmodligen tvärtom, murphy viskade det till mig...
    /pyro.

    SvaraRadera
  3. Mi åt spätta och Bök åt entrecote, tror jag.

    Vilken fin snölykta, de ger ett mysigt sken!! Här har också snöat en hel del idag - fint det!

    /Sis!

    SvaraRadera
  4. ajdå, vad är det som upprört så? gissar på A och fisk, M och kött. tror eg tvärtom, men det brukar vara fel ;)

    SvaraRadera
  5. Det är kanske inte så att man ska ge dem något. Just nu skulle jag vilja ge handledare 1 en fet smäll, handledare 2 en kram för gott tålamod och handledare 3 några uppgaskande ord (om det orden nu ens finns) Egentligen bara kollegan E som är värd en lergök, och han är inte ens inblandad mer än att han varit ett enormt stöd under resans gång..

    Så du var intresserad av en doktorandtjänst?
    Jag blir trött av bara tanken...haha.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tror att det blev kött för din del! Vad vinner man? ;)

    SvaraRadera
  7. Fin lykta och jag förstår att det var kul att lyssna på tanterna (från en nyfiken jävel) ;)

    SvaraRadera