torsdag 28 januari 2010

Drömmar om våren i snön.

Tack för ert oerhörda intresse beträffande vårt sovrum och dess ommålning. Just nu lutar det mest åt svagt gul (min älsklingsfärg!) eller svagt gammelrosa (rosa är A.s favoritfärg). A föreslog dock helt oväntat lindblomsgrönt. Vi ska åka iväg och kolla på lite prover i morgon efter jobbet.

Vi har planer för framsidan. Vi ska ju plocka bort rabatten framför huset och flytta in rosenbuskarna på uteplatsen, de kommer trivas bättre där. Då knäckte A idén att vi skulle göra lite bersålikt på framsidan runt min trädgårdsbänk som jag fick i våras. Bra idé! Jag gillar inte att sitta och läsa eller fika medan folk som går förbi på gatan glor på mig. Vi har redan ganska stora buskar där så vi behöver bara komplettera med nån stor buske till samt nån slags spaljé. Jag är lite inne på en i rotting. Då blir det vårt andra rum i trädgården, förra året var det ju fixa uteplatsen som var projektet. Just nu kan man dock varken se gräsmattan eller sticka en spade i jorden. Massor av snö och genomfrusen rabatt. Det är då man börjar drömma.

I morgon ska jag och min chef lyssna på fem inspelade telefonsamtal. Det är alltså mina samtal och vi ska analysera dem som ett led i den här kommuniaktionskursen som verkar hålla på för evigt. Jag tycker det ska bli hemskt. Pinsamt och onödigt. Jag lyssnade lite på ett samtal, jag låter som om jag är 10 år och folk avbryter mig hela tiden när jag ska förklara något. Hoppas vår lilla stund går snabbt, har ingen lust att sitta och tjata och förnedra mig halva dagen.

Hej och godnatt på er!

3 kommentarer:

  1. Svar på kommentaren på min blogg: jag är med i a-kassan men har inte varit det ett år ännu. Dum som jag är gick jag inte med innan jag började jobba som sjuksköterska på sjukhuset, som uska hade jag alltid mer jobb än jag kunde utföra, typ, så jag tänkte aldrig på det då. :(

    mm, lindblomsgrönt lät fint!

    hemskt moment i kursen, plågsamt! skulle inte vilja se mig själv interagera med patienter. hoppas det går bra! <3

    SvaraRadera
  2. Ljusgult är fint men jag hade inte valt det själv. Smaken är ju delad, som tur är.
    Delar däremot er entusiam ang. en berså. Det kommer att blir skitmysigt! Så kan ni ha lyktor där så blir det som en koja o allt. *gillar*

    Fy vad pinigt att sitta o lyssna på sig själv. Jag hade totalvägrat! Och vad kan HON tillföra i ditt kommunikationssätt? Det undrar jag. Borde det inte vara ett proffs som analyserar det med dig istället...?

    /Sissy

    SvaraRadera
  3. Kommer inte ihåg exakt, men maj juni 09 typ?

    SvaraRadera