fredag 22 januari 2010

Knuttens fastfood.

Mitt dåliga samvete har drabbat mig. Människor svälter och dör omkring i världen. De opereras på leriga gator i Haiti medan deras små barn springer omkring och letar efter dem utan att ha druckit på flera dagar. Varenda tidning fylls av bilder på omänsligt lidande.
Vad gör jag då? Jo, då går jag och köper en ny jacka! Vissa personer är ju verkligen helt skamligt verklighetsfrånvända!! Jag har frysit varje dag till och från jobbet och slutligen ville jag råda bot på mitt så kallade lidande och promenerade in till Boomerang och köpte en lång, varm jacka. Den är dunfodrad och har en extra innerjacka. Ja låt gå, jag behövde den verkligen. Men i morgon får jag skänka de stackarna en slant, annars står jag inte ut med mig själv. Det är verkligen märkligt ibland, hur olika vi kan hade det...




Men ni ser, jag är väldigt nöjd! Förutom över det faktum att klockan är alldelesförtidigt (se mullvads-ögonen -knappt öppna!) och att jag ska in och jobba. Notera dock matlådan i högsta hugg!

I dag orkar jag ingenting. När jag bestämde mig från att fly fältet på jobb så orkade jag knappt eftersom det skulle innebära en cykeltur på 5 km. Höjden av lathet! Jag åkte hem och ockuperade soffan. Såg på konståknings-EM och drack te.

Även middagen gick i latmaskens tecken.

Sallad med grillad kyckling ock mozzarella. Det är snabbmat för oss! Både jag och A är allergiska mot viss mat så det händer sällan att vi äter fastfood. Rätten ovan förekommer dock ganska frekvent. Vad jag vet är det en klassiker även hos min ena syster såväl som hos våra föräldrar.

Klockan är nu 21:41. Kalla mig kärring men jag ska lägga mig och läsa nu. Magen har tjaffsat av och till i veckan så nu ska jag ta mig en hel natts ordentlig sömn. Godnatt!

8 kommentarer:

  1. Nu ska knutten vila och bök ta en dusch!

    Ut och skänk pengar!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Snygg jacka! Är den brun? Påminner lite om mammas Boomerang tycker jag. Kommer att hålla värmen i många år. Bra köp, du har ju snackat om en dunjacka ett tag nu. Vem tog fotot?

    Oj, vilken arbetat kycklingrätt! Iallafall jämfört med min. Jag delade kycklingen mitt itu, åt det jag orkade och frös in resten. Så enormt arbetad var min rätt. Och kronärtkockorna var färdigmarinerade. :P Här lägger man ner tid och eneri förstår du.

    Godnatt och trevlig helg!

    /Sis.

    SvaraRadera
  3. Det ÄR ju en likadan som mamma har, bara en "modell" senare vilket i detta fall innebär en annan färg.Min är brun/mullvad och hennes är blå. Bök tog fotot innan han cyklade vidare till Aphuset.

    SvaraRadera
  4. Du förtjänar massa god sömn, och en ny jacka.

    Tack! Jag tror du vet vad jag menar. Sitter här med en tår i ögat och är så tacksam för att jag har dig i mitt liv!

    SvaraRadera
  5. och den andra systern gör egen kyckling i ugn, för hon är ekonomisk. men lika förtjust i kyckling som resten av familjen.
    jackan ser jättegosig ut!!

    /pyro.

    SvaraRadera
  6. Haha, det var en bra gissning av A. Men helt fel. Jo tollor är en typ av skor..så du är nog närmst av er två.. Bås är något som enbart förekommer på landet.. Nu tycker jag jag gett er bra många ledtrådar.

    Vilken fin jacka! Visst kan man ibland tycka att det känns hemskt att man själv lever i ett slit och släng-samhälle medan andra kämpar för sitt liv. Men samtidigt kan man inte gå runt och tänka så, då skulle man bli rent deprimerad.
    Hoppas magen slutat bråka!
    Trevlig lördagskväll! Kram

    SvaraRadera
  7. Vet du inte vad tollor är? Alla vet väl att det är träskor, i alla fall om man är halvskånska. Men det är klart du är ju bara 1/4 skånska.
    Mamma

    SvaraRadera
  8. Ha inte dåligt samvete över din jacka, inte ska du behöva gå runt och frysa heller. Det hjälper ju ingen människa liksom...

    SvaraRadera