tisdag 19 januari 2010

Dagens noteringar.

I dag har jag gjort en del mentala noteringar som jag kommer att delge er. Ett tvärsnitt av vad som försiggår i Knutt-skallen. (Wftersom jag inte har något annat att skriva om.)

  • SEB (banken.) Brevväxlar vi med dem? Antagligen. Det går inte en dag utan att jag eller A (eller båda två) får ett brev av dem. Jag har absolut inget emot det, inte alls. Men det måste finnas en människa anställd enbart för att skicka brev till oss.
  • Folk som kör om en på cykelbanan för att lägga sig precis framför en, snett till vänster och fortsätta cyklandet i snigel-fart. Sluta upp med det! Det är drygt. Och jag vet vilka ni är! 9 gånger av 10 är det människor lite äldre än medelåldern, klädda i hurtiga sportiga "bra-att-cykla-till-jobbet-i-kläder". Jag fattar; ni hade bäst resultat på företagshälsans rutin-koll och hädanefter identifierat ni er med detta. Ni tycker att ni är sunda "killar och tjejer". Men om ni blir omkörda av en krake som knappt orkat ta ett steg de senaste två åren (Knutten!!) är det dags att inse att ni är för gamla för att leda truppen. Kasta in handduken och var realistiska. Det är töntigt och lite sorgligt med folk som övertygar sig själv om att de är i bättre fysiskt skick än vad de är. Håll till höger och släpp fram oss andra. Ur vägen!
  • Buffé. Tidningen man får av ICA som medlem. Den är bra! Håller hög klass tycker jag. Trots att den är gratis. Jag älskar när den dyker upp. 
  • Horoskopen i Metro. Vem skriver dem? Hämtas dem från en slags horoskops-bank eller sitter någon och författar dem från dag till dag? Eller är det en människa som faktiskt utger sig för att vara astrolog som knåpar ihop dem? Om ni vet är ni välkomna att delge mig.
I dag har jag strukit och ätit semla. Jag var på jobbet förstås. Alla mina beslut (28 stycken!) kom till rätta och skrevs ut. Kände mig som en kändis när jag satt och signerade alla på en gång. Helt plötsligt fick jag förresten ont i armen idag (från sprutan) och halvtimmen senare fick jag frossa. Det varade tills för några timmar sen och sedan upphörde det. Det var ju skönt det i alla fall. (Detta berodde alltså inte alls på signeringen, vill jag förtydliga, jag är ju högerhänt.)

Gubben i huset bredvid spionerade inte på mig idag när jag kom hem. Börjar nästan misstänka att han är död. Han står alltid och smyger på mig när jag hämtar posten och låser upp ytterdörren. Han grämde sig nog kl 18 ikväll när han kom på att han missat dagens höjdpunkt...  ;)

Godnatt! 

9 kommentarer:

  1. Knutten rockar!!! I love it!

    Håll till höger.

    Bök

    SvaraRadera
  2. Intressanta iakttagelser! De där cykeltöntarna, såna finns det ju i biltrafiken också. De ska mot alla odds köra om och sen lägger de sig precis framför. "Jag HAR snabbast bil!!" typ. Mesar. Jag kör ju snabbt för att jag är cool, ingen annan anledning. ;)

    Granngubben kanske såg fel och gick in i väggen? Eller fastnade med sina smala krakben i bitterfällan...? Nåt skumt är det ju. Vidareunderrätta tack.

    /Sis!

    SvaraRadera
  3. om du tycker cyklisterna är jobbiga, betänk då att det finns samma kategori människor som bilförare... samma ålder.
    horoskopen går mkt riktigt att beställa från "astrologiföretag", men det är också så att vissa tidningar har en praktikant eller så som sitter och hittar på dem (sic!).

    /pyro!

    SvaraRadera
  4. haha, mycket roande inlägg :) har med funderat på det där med horoskopen, tror det är fejk, men ibland stämmer det. tur? mmm... stod iaf att det inte var ett år för skorpioner för mig... erik är skorpion... :(

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jo men de gick bra hos mormor igår och det var inga stora beslut som behövdes tas men blir ändå lite förundrad över att min bror inte va inbjuden. Han är ju glad att slippa men frågan kunde dom ställt honom.

    Hur har du det?

    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha rolig lista, jag skrattade ;)

    Skönt att du inte blev dålig utav sprutan!

    SvaraRadera
  7. Hmm, visserligen är du bra på att skriva och kan vara rolig, men här tycker jag allt du var lite orättvis. Inte för att jag cyklar, men jag tror inte att huvuddelen av de du beskriver är i övre medelåldern, jag skulle kunna generalisera mycket om personer som aldrig blir vuxna, dvs 25+ - 33- och deras eviga, återkommande, hurtiga försök att vara hälsosamma. :-) Ingen nämnd ingen glömd.
    Din Mor

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara konstatera att du är kund på helt fel bank, åtminstone om du frågar min mamma ;)

    SvaraRadera
  9. Vad menar Mor? Kan Mor specificera? =D

    /Sis

    SvaraRadera