måndag 4 januari 2010

Nya gäster.

Jag har semester denna vecka. Jippie!! Det är så skönt när man har semester utan någon egentlig anledning -förutom att vila upp sig! Således går det inte många knop här på slottet. I dag städade vi dock huset ganska väl, vi städade ut julen. Skönt att bli av med pyntet faktiskt. Sedan drack vi te i vårt lilla bibliotek och läste. Fast A är alltid så pratsjuk så jag får göra ett uppehåll på varje sida eftersom han ska berätta nåt eller fråga nåt.

Framåt kvällen åkte vi in och kollade efter en dunjacka till mig på Boomerang men det fanns ingen. Vi passade ändå på att äta middag inne i stan, så slapp vi laga mat idag.

Fåglarna är nog glada över att ha checkat in just på slottet den här vintern! De tar hungrigt för sig.


Pratar med mat i näbben, det är inte vidare väluppfostrat det.

Senaste veckan har nya gäster checkat in! Bergfinkar och bofinkar. De verkar trivas för de har förlängt sin vistelse ytterligare en vecka sa de idag. 

Koltrastarna håller på att bli riktiga tjockisar för jag ger dem äpplen hela tiden! Jag mutar dem så att de stannar även till sommaren då de brukar hålla konsert för oss. Mycket uppskattade arior.

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på en bok! Jag lyssnar på en utmärkt spännande bok som jag fick av mina föräldrar i julklapp. När jag ändå var inne i hela konspirations-svängen blev jag sugen på att lyssna på denna direkt. Det är rätt skönt att slippa hjälten från de andra böckerna, Robert Langdon. Han är lite fånig och overklig. Karln äter ju t.ex. aldrig och han ger ett rätt självgott intryck. 

Antar att jag somnar efter en minut av inläsarens sövande röst... 

6 kommentarer:

  1. Äntligen har dina bofinkar dykt upp! De tyckte väl maten börkade sina på Lindesnäs kanske... ingen som matat där på några dagar.=)

    Jag slår vad om att Langdon ej heller går på toa. Right? :P

    /Sis!

    SvaraRadera
  2. Ha! Söta fåglar har flyttat in hos Knutten!

    Bök!

    SvaraRadera
  3. mysigt ni har det! det är ju den ledigheten som är minst uppskattad men ger så mycket, vila och återhämtning. när jag blir stor ska jag med ha det ;)

    du får sätta munkavel på maken. jag är i riskzonen varje kväll EJ och jag ska sova, är grymt pratig då. kram kram

    SvaraRadera
  4. bergfink!? den finns inte, den har du hittat på!

    en karl som inte har något intresse av mat är ingenting för mi, det vet alla som känner dig.

    /pyro.

    SvaraRadera
  5. Tack, min födelsedag var helt underbar! Fick fantastiska presenter och jag firade med hela familjen, släkt och vänner igår kväll. Det blev middag, sällskapsspel och en massa skoj.

    Visst kan du gå till tandläkaren trots att du tar Humira. Det gjorde jag, det enda är att de ska informeras om att man tar mediciner. Jag lagade tänder och allt när jag medicinerade med Humiran.

    Skönt att ha semester, det är du väl värd. Gott att göra ingenting och bara vila upp sig.
    Ha en fin trettondag! Kram

    SvaraRadera
  6. Det lät riktigt mysigt med semester och städa ut julen ihop, ni verkar ha det riktigt bra tillsammans med tedrickande och böcker och allt, man blir liksom så glad när man läser ;)

    Hoppas resten av veckan blir bra också!

    SvaraRadera