söndag 12 juli 2009

Bi-holkar

Stora missförstånd efter gårdagens inlägg. Det var inte bi-kupor A byggde utan bi-holkar. Något ovanligare. Detta har han gjort för att locka till sig bin. Han gillar bin och då särskilt att fota bin. Nära, så att varje litet ansiktsdrag syns på bi-stackarn. Holkarna ska tydligen placeras i öster för där blir det varmt och gott, och sedan flyttar bina in som om de skulle ta in på hotell. Ännu för tidigt att säga om projektet har lyckats.

Grannarna lär undra vad det är för något vi har satt upp här och var i trädgården.

Känt mig lite skruttig denna dag också. Maken var snäll och övertog jobbet i trädgårdslandet som jag borde ha gjort idag.


Se så fint det är rensat! Rödbetor, morötter och romansallad. Bakom romansalladen är det nu tomt, jag tror att jag ska så en rad romansallad igen för det är alltid användbart och det kommer upp så snabbt.


Squashen har börjat blomma, alltid något. Om det kommer frukt på återstår att se men tron är klen. Pappa sa att jag kanske vattnat för lite. Squash är jätte-törstiga!!

Sen gick vi till ett köpcenter i närheten. Skulle köpa ett par blommor till tvättstugan (se nedan för vidare info).Det var klibbigt och jobbigt väder och jag kände mig allmänt tjurig,förkyld och ofräsch. Då möter vi ju förstås en av A:s närmsta kollega sedan ett par år tillbaka som glad i hågen rusar fram och ska hälsa. Varför är det alltid så!? Jag såg ut som en uteliggare med blekt svullet ansikte och rufsigt hår. Outfiten för dagen var en mimmi pigg-tröja från Kapp Ahl:s barnavdelning. Kollegan var ytterst piffig och fräsch. Hon måste fått ett fantastiskt första intryck av mig. Nu tror jag att det kommer gå rykten på byrån om A:s sunkiga baglady-hustru, alla kommer chockat att föra detta vidare och önska att det var de som hade bevittnat den tragiska bilden.

Så då gick vi hem och lagade köttbullar, gräddsås och rårörda lingon. Det brukar vara makens mat-förslag men idag var det faktiskt mitt. Jag har sorterat alla mina recept-urklipp som blivit liggande, och klistrat in dem i min pärm. I går stor-städade jag tvättstugan (trädde till och med nya tvätt-linor!!) så i dag tog jag itu med det som låg längst ner i tvättkorgen. Vågar knappt säga vad det var... juldukar och julgardiner. Driftigheten var på topp i januari. Inte...

Nu har A gjort hallon-glass, hoppas den har frusit nu så jag kan få smaka!

4 kommentarer:

  1. Ahaaa, så det är sååå han tänker.. Du bord everkligen lägga ut en bild på en av hans insekter så folk får se vilka coola bilder han tar!
    Låt mig gissa... var det "A" ni träffade på Mobilia? Hahaha.... du skulle bjudit na på chokladfondue. =)
    Lyllo er som har egen tvättstuga. Det vill jag oxå ha. *suck*

    /Sis jo.

    SvaraRadera
  2. 1. Nej Knutten såg inte ut som en baglady.
    2. Holkarna är kanske fula men sen när ni får se bilderna. Då ni!
    3. Maten var så sjukt god! 3 stjärnor i GM!

    Bök

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jo, anledningen till att jag var tvungen att bestämma mig var för att min läkare pratade med kirurgen om vilken typ av operation som man ska göra. Frågan var alltså om man skulle ta hela ändtarmen och sy i hop där nere eller låta ändtarmen sitta kvar och försöka behandla den för att sen kunna göra en IRA.
    När kommer det beslutas huruvida du ska göra med din tjockis? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Maten ser fantastisk t och holkarna verkar väldigt spännande. Ser fram emot att höra om ni får några gäster i dem ;)

    SvaraRadera