torsdag 9 juli 2009

Högsäsong


Nu har det blivit lite vegetation runt fågel-bassängen så spa:et är mer välbesökt nu än för några veckor sedan. Högsäsong! Det är så gulligt, för fåglarna står ibland i turordning och väntar medan andra ska bada klart. Undrar om de skvallrar under tiden? Jag försöker komma ihåg att fylla på badet varje dag men det avdunstar snabbt när det är så varmt ute så ibland är det lite väl torrt. Det blir någon konstig utfällning på botten som är röd, men jag tycker det är snyggt så det får vara kvar! :D Lammöron, lavendel och kryddbuskar runt omkring, förhoppningsvis luktar fjädrarna gott efter badet. ;)

Vädret de senaste dagarna har varit rätt dramatiskt. Det blåser hårt så våra krukor utomhus välter ideligen. Det har kommit många kraftiga skurar plötsligt och flera gånger har det åskat.

Här är lyktan jag köpte i fredags, den har kommit väl till användning. Efter många långa tropiska nätter med orolig sömn var det skönt att kunna vädra igenom sovrummet innan läggdags och krypa ner i sängen och njuta av att dra över täcket. Jag har tänt ljuset, kokt kamomill-te och legat och läst. Kan inte hjälpa att jag njuter av att åskan mullrar, lågan fladdrar och jag hör blåsten. (Man ser ju till och med mig svagt i spegeln när jag ligger och läser, det har jag inte tänkt på innan!)


... och så här ser den ut på långt håll. Jag bara väntar på att jag ska riva ner den, jag är världens klantigaste människa så jag skulle inte tro att den lever till jul.

Äntligen snart fredag! I dag har vi som vanligt städat huset, bäddat rent och småplockat inför helgen. Snyggat till inne-växterna, plockat in blommor och sorterat undan sånt som samlats under veckan. Nu luktar det gott av nytorkat golv och dammade ytor. Det var länge sen jag var så här fysiskt trött, jag sover 9 timmar per natt men vaknar ändå som en döing så helgen är riktigt välkommen! 

4 kommentarer:

  1. Jag kan intyga att hon är oerhört trött på morgnarna. Snooza är mer regel än undantag...

    Bök

    SvaraRadera
  2. med all rätt. hyperaktiviteten är ju bara fake, en biverkning på steroiderna. det är nu hon/du är så trött som din kropp behöver vara. välkommen till verkligheten... =/

    puffpuss pyro.

    SvaraRadera
  3. Ja de medicinska kommentarerna får bigsis stå för, så kommenterar jag inredningen istället. Ljushållaren är ypperligt snygg. Passar mycket bra in i miljön och är en presumtiv mysfaktor-höjare. Bra köp!! Indiska is da shit!

    /Middlesis.

    SvaraRadera
  4. Lyktan var super! Me like!

    SvaraRadera