måndag 6 juli 2009

Rabarber-muffins.

Frågan är om jag inte måste ta ett sabbats-år från mina systrar; de gissade rätt på alla sex tapas-rätter från i fredags. Är det normalt att känna sin syster så väl? Duktigt av er! :) (J hade alla rätt och D nästan alla rätt.)

I dag har jag fått bita ihop och genomlida dagen trots en mage som inte spelar samma stycke som jag. (Haha.) När den äntligen tog lite siesta och jag skulle hoppa på Gula Faran och trampa hem så började det regna. Såklart!! Kom i alla fall hem, tog en varm dusch och hade en räv bakom örat. Räven var en plan att försöka muta magen. Bakade muffins för att se om jag kände mig lite bättre (Jo! Jag lovar att det var därför. Och inte blev jag sämre i alla fall!) 

Jag kokade ihop kanel, rabarber och socker till en liten kräm. Sen gjorde jag muffin-smet på bovete-mjöl och äppeljuice. Fyllde formarna med ömsom kräm ömsom smet. Blev mumsigt! Intogs varma med te framför tv:n. Underbart hur kompotten var lite lös i mitten. Nästa gång blir det nog en choklad-kräm av något slag.

Min snälla syster var ledig idag och gick hit till slottet. Hon hade rensat en del rabatter åt oss. Gulligt av henne! 

Nu ska jag lägga mig och läsa ut min deckare. Jag beställde förresten böcker från adlibris i helgen. Vittjar mailen en gång i timmen för att se om de skickats iväg än :P

10 kommentarer:

  1. Vad blir det för pris? =D
    Muffinsen låter goda, det är mycket med rabarber nu! Har ni fått med er från Truck, eller har ni egna? Tror inte jag sett några hos er, vad jag kan dra mig till minnes...?

    Har du börjat läsa "Hattaffären..."?

    /Jo!

    SvaraRadera
  2. Vi har egna. Bredvid vinbärsbuskarna, de syns inte särskilt bra. Japp, rabarber-tider :)

    Måste läsa ut Morden i Oxford först, sen blir det hataffären. Den ligger på nattygsbordet.

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj vilka goda muffins!!! De mutade i alla fall min mage..

    Njuter av dem i svalkan. Skönt!

    SvaraRadera
  4. Kan man få beställa ett dussin? Muffins alltså =)

    SvaraRadera
  5. vad hade jag för feeel!?!?

    pyro.

    SvaraRadera
  6. Pyro: Jag åt omelett och Bökis ostarna. Otippat faktiskt! En luring.

    Tusensköna: har du vägarna förbi så... vilket jag vet att du har ibland!!!

    Johanna: Det blir väl en tapas till så snart har du en liten tapastillställning att uthämta om du vinner ett par ggr till :)

    SvaraRadera
  7. Låter som himla goda muffins, kan man få beställa till fikat till nästa gång man kommer tro :-)

    SvaraRadera
  8. Haha nej faktiskt har aldrig någon sagt att hon är lik mig och Lucas är lik Anders.....däremot tvärtom...Jag ser själv bara att Annie är lik Anders men Lucas är inte lik nån av oss....utbyting..


    Uppdatering tack!

    SvaraRadera
  9. Cissi: Jo, jag är säker på att jag sagt att Lucas är lik Anders!! Du får kolla gamla kommentarer! =) /Johanna

    SvaraRadera
  10. Cat: Ja självklart, och te till är obligatoriskt. Med dropp-stopp på kannan :)

    SvaraRadera