måndag 13 juli 2009

Göromål som Harry hjälper mig med.


Jag älskar Harry Potter-serien. Det är några av mina absoluta favorit-böcker. Jag är även väldigt förtjust i att lyssna på cd-böcker. Varför? För att jag gillar böcker och att få saker gjorda. Effektivitet. Sysslor bara blir fixade utan att man tänker på det, inget blir särskilt tråkigt! 

Saker som man kan göra medan man lyssna på Harry Potter och dödsrelikerna följer nu här...

Rensa bort döda blommor och ogräs från trägårdskrukorna. Glöm inte att vattna också!

Baka bröd på rismjöl, bovete och julmust. Kladdigt men gott! (Stående pålägg till premiär-mackan är rökt korv.)


Baka choklad-muffins med hela hallon i. Mums! (Men vilken ful en som fastnade på linsen!)


Sortera i smyckeskrinet. Var sak på sin plats, helst färg-koordinerat också. 
... och kanske det viktigast av allt; lägga sig ner och sluta ögonen i sängen. Koppla bort omvärlden för ett tag, se huvudets fantasibilder framför sig samtidigt som kroppen blir tröttare och mer avslappnad för varje minut. Godnatt-saga är underskattat!

Ps: CD-böcker funkar förresten jättebra när man vill gå ut och traska i friska luften för att få lite motion. Men sånt håller jag inte på med just nu förstår ni. 

5 kommentarer:

  1. Det var det bästa inlägget på länge!!! Jo jo du! Effektivitetens drottning. Nu är det dags att sussa.

    Oyss från Bök

    SvaraRadera
  2. Haha du är underbar du, du har sån ordning att jag framstår som kaos :)
    Oj vad du bakar och står i, jag borde nog baka mera med ungarna men det är så jäkla kladdigt och jag står själv kvar sedan med allt stök!!

    SvaraRadera
  3. Länge leve ljudboken! Jag får hur mycket som helst gjort när jag lyssnar på sådana!
    Muffinsen var väldigt ful, men säkerligen utsökt god! ;)
    Har ni ny kruka utanför porten förresten? Eller har jag bara missat den helt...?

    /Sissy J.

    SvaraRadera
  4. låter skönt, kanske borde prova det. du är så huslig michaela! du både hinner med trädgård och bakning och matlagning utöver jobb :)
    har fått boende i malmö om jag vill ha det :)

    SvaraRadera
  5. Tror du att även män klarar av detta? ;)

    SvaraRadera