söndag 26 juli 2009

Drömmar.


I går förmiddag trampade vi iväg mot stadsbiblioteket för ett litet uppdrag som länge har brytt mig. Jag skulle låna böcker för djupstudier i vissa små ämnen och detaljer. Så här sitter jag och skiljer agnarna från vetet.

Vad ska jag ha den informationen till? Jo, jag hade planerat att skriva en bok. Eller rättare sagt, jag ska skriva en bok. Jag är faktiskt rätt säker på att jag kommer att göra det. Är det inte rätt förmätet att vara säker på det, kan man då fråga sig. Jo det tycker jag också. Ända sedan jag var en liten plutt har jag vetat att jag ska ge ut minst en roman. Det är inte likt mig, jag är vanligen en realistisk person som snarare riskerar att ta ut olyckor i förväg. Under 5 år på universitet trodde jag alltid att jag skulle kugga varenda tenta. Under hela min orkester-aktiva period var jag i princip säker på att jag en vacker dag skulle bli petad på grund av att jag spelade mycket sämre än alla andra. Och varje gång min chef kommer in till mig är jag säker på att jag ska bli avskedad eftersom jag ställt till det på något sätt. Så, det är inte direkt så att jag brukar gå runt och tro stordåd om mig själv. Men i detta fall gör jag tydligen det (antagligen mot bättre vett). Nåväl, referenslitteraturen är hemma och vi får väl se över åren om boken blir färdig.

Därefter, snabbt till en mer omedelbar njutning...

Malmö Glassfabrik! De gör all sin glass själva i lokalen och det smakar hemmagjort. Jag valde mintchoklad och hallonsorbet och A valde flädersorbet, jordgubbssorbet och citronsorbet. Mintchokladen var ljuvlig, jag föredrar glass framför sorbet.


Sen traskade vi i parken ett tag och spanade på blommor och fontäner och allt möjligt.  Jag gillar den typen av parker bäst som är lummiga och äng-liknande. 


Sen, såklart, så drog det ihop sig på himlen på bara en minut. Vi hoppade på cyklarna i ilfart. Om vi hann hem? Nix. Men jag börjar bli van nu!

3 kommentarer:

  1. Du får gärna viska till mig vad romanen ska handla om. För jag är säker på att du har ett uppslag.
    Håller med, glass är godare än sorbet. Glassfabriken... det var över ett år sen nu. Inte hållbart! Hrm...

    /Sis Jo!

    SvaraRadera
  2. Och jag föredrar sorbet framför glass. Friskare. Mysigt att sitta på bibblan och bläddra. Mycket trevlig utflykt. Ser fram emot din bok.

    Bök

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Är precis som Johanna väldigt nyfiken...

    SvaraRadera