måndag 18 maj 2009

Borta bra men hemma bäst!


Som ni vet har Jösses bortavaro oroat mig djupt. Jag har spejat efter honom tidiga mornar och sena kvällar i hopp om att få se hand lilla söta nos vicka fram och tillbaka under en buske. Inte en svanstuss i sikte på flera veckor. 

Men så igår när vi efter en helg i Blekinge kom tillbaka till slottet -vem sitter där och hälsar och välkomna, om inte Jösse i egen hög kanin!? Jag blev så glad att jag höll på att smälla av. Han har inte flyttat! När jag en timme senare vandrade omkring inomhus och pysslade med krukväxter såg jag Jösse ligga ute i regnet och titta på mig. Han kollade rakt in i mina ögon och följde mig med blicken medan jag nöp av överblommade skott och sopade upp vissna blad. "Jag har bara varit iväg lite tillfälligt. Det var roligt men det är skönt att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst", sa han.  Pälsen var våt men det verkade inte bekomma honom. Jösse är en riktigt fin kanin. 

5 kommentarer:

  1. Han kanske tyckte ni behövde en nöjeshelg och sedan skulle han visa sig igen ;=)

    Söt!!

    SvaraRadera
  2. Fin är han! Jag har saknat Jösse. Han är vår kanin. Han bor hos hos.

    Bök

    SvaraRadera
  3. Det är ju få förunnat att ha en tam vildkanin! Han trivs nog bra. Har han några släktingar? Det var väl ett gäng ungar där ett tag?

    /Sis Jo!

    SvaraRadera
  4. är det samma, jösse prick?

    pyro.

    SvaraRadera