måndag 4 maj 2009

Hembakade drömmar


I dag har det varit ett himla farande hit och dit sedan tidigt i morse. Cyklat över 3,5 mil idag och det känns kanske inte som det ultimata för mig just nu men till slut så hade jag fixat ihop alla uppdrag och tider. En bra sak är att jag fick en rejäl lässtund mitt på dagen, nu närmar jag mig upptakten på min bok! 

Efter jobbet fikade jag med en vän, L, som inte bara är en förträffligt trevlig människa utan även utbildad apotekare och kan därför upplysa en krasslig lekman om hur saker och ting står till här i världen. Vi hade mycket trevligt. 

Väl hemma skiner solen efter mycket regn. Jag är glad att det regnade för det är nyttigt för trädgården och så är det lite mysigt också. Nu kommer det växa så att det knakar av all näring som rinner ner i jorden och alla rotvätor buskarna och träden behöver. Syrenen var på väg att slå ut här i helgen, det känns lite tidigt så jag är glad att det bromsas. 

Eftersom det är måndag idag och krafterna ska räcka länge så blir det en lugn kväll bestående av det på bilden; nya teer, hembakade Drömmar och allmänt lugn. 

9 kommentarer:

  1. Vilken vacker bukett!!
    Vilka tesorter blev det då? Själv ska jag göra mig en laxmacka med pepparot. En klassiker vid det här laget!

    //Moi!

    SvaraRadera
  2. Johanna: Igår smakade vi frukt-te och det var lite konstigt för det innehöll inga teblad utan bara torkade frukter, typ nypon, aprikoser osv. Helt rött blev det, och det skar sig med mjölk! Men det är bra att det inte är koffein in, då kan man dricka mycket sent på kvällen. Idag prövade vi semester, det kommer du att älska! Persika och citrus tror jag.
    Buketten ä fin ja, helt i min smak! Vita alstrumerior och rosa brudslöja. Vårlig.

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att lämna ett litet avtryck denna sena natt/tidiga morgon.
    Hembakade drömmar...åh...där sådde du ett litet frö i mina tankar. Det var så längesedan man åt sådana riktigt spröda goda små underverk. Min mamma bakade alltid sånna till julen förr så det är barndomsminnen som heter duga. Det ska jag banne mig göra nu i dagarna.

    Tänkte fråga om det är okej att jag länkar till dig i min blogg?

    Ja, jag förstår inte heller riktigt varför tiden till koloskopin dröjer. och ändå fick jag höra att remissen hade gått i väg som "halvakut" vilket jag börjar tvivla på. Visst är det långa köer på den undersökningen här neråt. Sist fick jag åka till en typ privatklinik där min läkare hade kontakter..men nu verkade det som att jag skulle göra den här på mitt hemsjukhus och de verkar ju ha fullständig förstoppning allihopa ;)

    Dysfunktionell. Jag håller med dig! Jävligt dysfunktionell kropp skulle man också kunna säga för att vara riktigt stor i käften. Men ärlig.

    Vilken tur att jag nu vid senaste beställningen av adderan bara tog äpple och hallon/svartvinbär. Misstänkte att de andra två inte var någon hit. *puh* Fast jag är seg med att dricka dem. Vill hellre äta om det är möjligt. Men tyvärr blir det mycket snask och då är det ju egentligen bättre med en dryck. aja, inte lätt det där..

    Hur har du det annars? Mycket besvär? Behandling...känner att jag har lite dålig koll på läget ;)
    Hoppas du får en fin dag!!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. lägger upp så fina bilder, blir så sugen på allt! eftersom allt fler och fler lägger ner sina bloggar har jag rekommenderat din till mor min, kanske kan få lite mat-inspiration :)

    helgen nästa vecka, ledig och sugen på ett besök?

    kramar

    SvaraRadera
  5. Hur orkar du cykla såå långt! Vilken superkvinna med superkrafter du måste vara :=)

    Faktum är att jag tycker tvärtemot det du skrev om regnet för när det regnar stannar vi inne och barnen klättrar på väggarna, man får inte en lugn stund alltså jämfört med om vi är ute då kan jag porta i rabatterna ensam och bara njuta!
    Men men så är det väl med små barn, man får väl vila sig när man blivit gammal :D

    SvaraRadera
  6. Va fina blommor :D Tänk va lite som behövs för att piffa till och göra vardagen lite mysigare. :D

    SvaraRadera
  7. "...nu närmar jag mig upptakten med min bok..." Hm, din bok eller "din" bok? *skrattar* Först tolkade jag det som att du skrivit en själv, men du menar säkert den du läser. Fast jag skulle inte bli förvånad om du gått och skrivit en bok. Du är en duktig skribent :)

    SvaraRadera
  8. Emma: Det går så bra så! Nästa vecka kommer jag faktiskt hem till staun av med. skäl, så då kanske vi kan ses!

    Helen: Japp, det enkla är oftast det mest effektfulla.

    Tusenskona: Du är inte helt fel ute... men denna gången var det faktiskt ett syftningsfel från min sida!

    SvaraRadera
  9. Och Cissi, förresten: De där milen var inte frivilligt, det var i nööööööd! :)

    Ja, jag minns hur trist det var när man var unge och vädret var kasst. En vemodig och deppig känsla och mamma o pappa var bara inne och städade och var irriterade på oss för att vi stökade, haha!

    SvaraRadera