söndag 24 maj 2009

Knuttens födelsedag -hurra hurra hurra!!!

I dag fyller jag 27 år! Som jag skrev igår firades jag med pompa och ståt av mina föräldrar och systrar i torsdags. Av mamma och pappa fick jag denna fina stol i vitmålat trä. Jag älskar den! Jag har suttit i den varje dag sen jag fick den, oavsett väder. Det var precis det som fattades till uteplatsen. Jag kan verkligen slappna av i den och det behöver jag. Jättefin och skön!
De hade även fixat lite växter och krukor för att göra min nya myshörna komplett. En dvärgpetunia, en marguerit, en physallis (kan inte vänta tills den börjar ge bär!) samt en rosbuske på stam, det kommer att hänga rosa rosor ner från kronan. Under rosorna är det planterat mynta som luktar ljuvligt när jag ligger och läser.
Farmor och farfar skickade med sin present, en trädgårdsbänk! Detta har jag önskat mig sen vi flyttade in i huset Vi testade att möblera den på några olika ställen men slutligen fann vi att hörnan vid lagerhäggen blev mysigast. I går kväll upptäckte jag att just den hörnan är det ställe i hela trädgården som har sol längst på kvällen. Snett framför finns fågelbadet och till vänster kanin-hålet så jag kan sitta och spana på alla galningar när jag dricker kvälls-te. Pappa hade tagit med en STOR palmlilja (se bilden) som han planterade vid utkanten av fågel-spa:et. Hoppas den tar sig, det blev så lummigt med den där. När rosorna börjar blommar kommer jag inte kunna slita mig från den här bänken...
A och sköldpaddorna uppvaktade mig i morse. Av A fick jag en söt vit kavaj och en blus. Somrigt och sött alltihop.
Jag fick även en väska från A och från paddorna kom det koppar med ugglor på, de vet att jag gillar ugglor. De sköldpaddorna måste vara de mest driftiga och generösa reptilerna i hela Skåne, aldrig att de missat en jul eller födelsedag!

Jag fick andra saker också, både från föräldrarna, syster J och A:s föräldrar. Bland annat fiolnoter, badrock och kläder. Syster J:s presenter får ni se här en annan dag, i sina rätta element... i morgon kommer Syster D samt Svägerskan J hit på lite kvällsmat efter jobbet.

Dagen har firats med A i lugnt tempo. Vi gick en promenad i Pildamms-parken medan det duggade och såg på kostymdrama medan regnet öste ner. Sen sprack det upp och då låg jag ute och läste och drack te, varvat med pyssel i trädgården. Sen gjorde vi pannkakstårta. En mycket skön och trivsam dag, på det hela taget!

9 kommentarer:

  1. Mycket snygg väska! Var det Laura Ashley, eller har jag drömt det? (inte för att jag sovit sen du fick den...)
    Fina saker du fick, förstår att du är nöjd!

    Vad var det för kostymdrama? Var det livespel el?

    /Sis Jo.

    SvaraRadera
  2. Johanna: Ja den är från Laura A, det sa jag nog när vi pratade så du har inte drömt det. Kopparna är såna från Iittala du vet, som jag har två redan. Så nu kan jag ha besök och ändå använda ugglekopparna! Det var en dvd som jag köpte när du var med, minns du det? Fåfängas marknad. 6 h lång, så den räcker nog heeeela stryktvätten.

    SvaraRadera
  3. JASÅ.... trodde det pågick ett kostymdrama i Pildammsparken. "Coolt" tänkte jag... :P

    Hehehe...

    SvaraRadera
  4. Den där solstolen är ju bara alldeles underbar! Åhh,vad jag vill ha utepats... Och solstol *lääääääääängtar*

    Grattis igen =)

    SvaraRadera
  5. Stort grattis i efterskott!! Kram

    SvaraRadera
  6. vilken underbar dag du verkar ha haft! så en födelsedag ska vara, bara göra sånt man själv vill och känner för! grattis i efterskott! puss och kram / melonbiten

    SvaraRadera
  7. Grattis grattis!! Bättre sent än aldrig :D

    SvaraRadera
  8. Tack för alla grattis! Vem som helst är välkommen att prova solstolen, te ingår :) (iste varma dagar.)

    SvaraRadera
  9. Jag kommer då ;)

    Förreten, du har en utmaning att göra. Se min blogg ;p

    SvaraRadera