fredag 1 maj 2009

Sugen på något.


Ganska ofta ligger slottsfrun på soffan och säger "Duuuuu... jag är suuuugen på något". Då gäller det för slottsherren själv att rota fram något nere i skåpen som kan ackompanjera koppen med te. 

I går gjorde han jordgubbar med rom. Jag ska medge att jag var skeptisk först, jag är inte speciellt stor på alkohol och framförallt sprit i efterrätter går ofta helt bort för mig. Men detta var gott! Han värmde styckfrysta jordgubbar i en stekpanna tillsammans med mörk rom ( 5-årig Havanna Club) tillsammans med socker. Detta fick bubbla ett tag tills det fanns både tinade jordgubbar och en god söt sås i pannan.  Det blev gott! Men en klick glass till blev det helt klart en värdig efterrätt.

Nu ska jag ut och jobba i slottsträdgården!

Ps: Nu har jag fixat min klocka, så slipper folk fundera över varför jag är ute och planterar vid midnatt o.s.v.. 

5 kommentarer:

  1. Haha du är roligt, planterar vid midnatt :=)

    Gullig make du har som fixar sötsaker till sin sötsak :)

    SvaraRadera
  2. Det ser gott ut! Jag vill smacka!

    Bök

    SvaraRadera
  3. Ibland ligger jag oxå på sofflocket o ropar: Jag är suuuugen på nåååt. Innan svarade fiskarna: kom så ska du få alger! ... men nu är det ganska tyst därifrån, så istället går jag till skafferiet eller kylskåpet, öppnar, tittar, konstaterar: nä, inget gott... stänger, och går och lägger mig i soffan igen. :) Lika bra det!

    SvaraRadera
  4. Vilken händig karl du lyckats hitta ;)

    SvaraRadera
  5. det lät jättegott! säger jag som är en sucker både för sprit i efterrätter och rom öht...

    pyro

    SvaraRadera