tisdag 5 maj 2009

Uthyres!



Förra året missade jag att dokumentera det, och det har grämt mig! Det var så fantastiskt vackert och jag tänkte "nu får jag vänta ett år till" för att kunna njuta av detta. Är det inte läskigt vad snabbt tiden går? Nu blommar äppelträdet igen, lika praktfullt som sist. Det är fördelen med att köpa ett gammalt hus -allt är uppvuxet och liksom moget. Allt från gröna blad och små knoppar till fullt utslagna blommor och kronblad på marken, vilket mästerverk! Fluktar i fönstret när helst det passar. Kan tyvärr inte sätta mig under trädet och läsa eftersom det regnat i två dygn nu.

Men, vad är nu detta!? Ledig bostad för hemlös mes, Malmös bästa läge!? Jag fattar ingenting? Vem skulle inte vilja flytta in i den holken? Korkade fåglar! Tänk att sticka ut huvudet på morgonen och mötas av blommorna medan man sitter och spanar in frukosten. Jag väntar med spänning på att se en liten pippi slå till!

5 kommentarer:

  1. Jag väntar oxå ivrigt. Tänk om julaftonsfågeln kunde flytta in! Det hade varit lajbans!

    SvaraRadera
  2. Bök skrev nyss...

    SvaraRadera
  3. Jag dokumneterade det flitigt redan förra året, du kunde fått foton av mig!!
    Akta er för att önska dit en pippi-faugel, rätt vad det är så sitter där en duva. Stackars bök!;)

    //Sis Jo.

    SvaraRadera
  4. asså, en duva tar sig väl inte in i det där lilla hålet?
    vem är julaftonsfågeln?
    trevligast hade väl varit med faugel som sjöng fint. vilka sjunger fint mer än koltrastar? ni får lägga ut mat som attraherar önskvärda hyresgäster!

    pyro, ingen vidare sångfågel.

    SvaraRadera
  5. Jo, klart de kommer in, om de drar in magen!


    //Ironic.

    SvaraRadera