söndag 10 maj 2009

Helgens projekt

Titta! Nu börjar det bli lite mer rums-känsla på vår uteplats! A har satt upp ett segel med karbin-hakar längst ner som skydd för både sol och regn. Man kan ta ner det lätt som en plätt när man inte vill ha det. Det är mysigt att sitta där under, det känns som en koja, och jag älskade kojor när jag var liten. Vi har flyttat upp ute-möbler och dynor och tagit fram lite växter.
Här, liksom ovan, ser ni gårdagens projekt. En blomster-hylla! Vi hjälptes åt att bygga den och sedan målade jag den. Lindbloms-grön, det blev fint. Och grönt passar till rosa tycker jag.
Som ni ser har vi rätt mycket yta "över". De blir nog inga större projekt där, kanske en pil-tavla och en större växt ungefär. J och D, ser ni olivträdet mellan stolarna? Det var det ni gav A förra året när han fyllde år. Växer och trivs fint.
Vi fick vårt sociala behov tillfredsställt redan i förmiddags. Våra vänner K och O kom hit från Ängelholm för att gå på lite olika lägenhetsvisningar och då passade vi på att bjuda in dem på frukost. Blev ju som en liten invigning där ute, första riktiga "måltiden" i år intogs i möbler och fågelsång. Vi hade bakat scones och satt och gottade oss i nästan två timmar tills de var tvungna att åka på första visningen. Frukost är ett underskattat sätt att umgås på.

Och vet ni!? Jag har tagit 3 av 4 bilder detta inlägg! *stolt* Annars är det ju A som står för det visuella här på bloggen. Jag är fullständigt oduglig när det kommer till raka horisonter och skärpa. 

Dagen har varit rätt lat, vi har fixat lite utomhus bland blommorna, spelat krocket och läst. Nu ska jag gå ut och grilla middag på vår fina "paddio". 

7 kommentarer:

  1. det ser mysigt ut! =) stegen blev ju jättefin!
    sött med allt rosa. men sitter inte seglet lite långt ner...? hoppas ni har bra fästen, ifall det börjar regna. blir nog tungt annars, om ni inte är hemma och kan ta ner det menar jag.

    puss från pyro!

    SvaraRadera
  2. trucket tycker det är en helt annan uteplats, ska bli kul att se. har ni gjort bra!=)

    SvaraRadera
  3. Det ser vääääldigt mysigt ut! Ska ni måla de andra trägrejerna oxå? Grönt och rosa passar väldigt bra ihop, där har ni fattat nåt! ;)
    Olivträdet ser ut att ha fått fart, det lilla man ser av det. Tycker verkligen ni har fått ett fint extrarum. Bra jobbat!

    /Sis Jo.

    SvaraRadera
  4. Va mysigt det ser ut, kan tänka mig att det är varmt och skönt där va?!

    Har du nåt bra recept på scones?
    Det är GOTT!!!!

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert. Jag blir så avundsjuk, en sådan uteplats skulle jag också vilja ha!

    SvaraRadera
  6. Det var en himla vacker uteplats! :)

    SvaraRadera
  7. Johanna: Jo jag funderar på det. Men blir det inte lita fjantigt, tycker du? Vissa saker i trä är riktigt skabbiga där ute men jag vill inte pastella ner hela platsen heller...?

    Elsa och Fenix: Tack! Skåne är vackert ;)

    SvaraRadera