torsdag 28 maj 2009

Utmaning!

Jag har blivit utmanad av Tusensköna!

Reglerna är enligt följande:

1. Answer the questions on your blog.
2. Take away one question you don’t like and add a new one.
3. Tag 5 other people.

1. Which perfume do you use?

Pleasure från Estée Lauder samt en från Prada. Och Green Apple från DKNY.

2. What´s your favorite food?

Hm, kan man svara på det när man är ett sånt matvrak som jag är? Mozarella-sallad kanske! :D Kött. Sill. Bananer. Te. Choklad.

3. What’s for dinner today?

Thaisoppa. Se bild i nästa inlägg! Lite medioker smak tycker jag.

4. Today’s highlight?

Att mitt hus är nystädat och fint! Trots att det är jag som gjort hälften. Det är skönt efteråt.

5. What whould you really like to learn?

Spela piano.

6. What was the last thing you bought?

En present till min lilla mamma!  <3

7. What’s your most important goal at the moment?

Bli frisk.

8. What do you think of the person who tagged you?

Linda är en jättebra tjej, en sådan som vinner i längden. Hon är smart och verkar ha hittat sig själv. Hon är ärlig men inte naiv. Hon utmanar sina rädslor och svagheter.

9. What’s the colour of your eyes?

Brun

10. Who was the last person you called?

Syster J.

Vi avhandlade skillnaden mellan olika länders Top Model (jag höll föreläsning) samt lite hemlisar.

11. If you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be?

Ingenstans. Jag vill bara vara hemma och sova. Så kul är jag.

12. What book are you currently reading?

A new earth av Eckhart Tolle. Jag har aldrig läst en "självhjälpsbok" innan. Detta måste jag nog blogga om någon dag vid närmare eftertanke!

13. Who would you like to meet sometime?

Jesus eller J.K Rowling. Katarina av Aragonien. 

14. Would you like to have kids one day?

Ja! 3 är lagom. De ska vara väldigt väluppfostrade och spela fiol med mig. Om de är tondöva kan de hålla på med gymnastik.

15. What’s your favourite piece in your wardrobe?

En pyjamas som jag har fått av Syster J med en panda på tröjan och rutiga byxor till samt ett rött nattlinne som jag har fått av mamma och pappa med en katt på framsidan. Mycket dugliga pyjamasar på alla sätt och vis.

16. What is your strenght?

Analytisk med gott minne. Bra kombination.

 17. 3 things that make you smile?

Min familj ( inklusive A och sköldpaddorna såklart!) min fiol och att laga mat.

18. What’s your favourite song at the moment?

La Folia. Vivaldi-versionen. 

19. What’s your favourite tv-series?

Desperate Housewives och Top Model. Och vädret!!! Programmen på Axess.

20. What are you wearing at the moment?

Ovannämnda pyjamas från J.

 21. What’s your favourite sweets?

Choklad, handgjorda praliner.

22. Who’s your role model in life?

Mamma! Fråga vem som helst som känner mig...

23. What is the last film you saw?

Inte en aning, gillar inte att se på film. Kanske Spiderwick? Den var spännande med fin rekvisita och roliga effekter.

 24. If you had to move to another country which would you choose?

Skottland. De verkar ha ett lugnt tempo, högklassigt te och intressant väder. Naturen är fin och så kanske jag hade fått skotsk dialekt då. Jag kunde kolla på slott hela dagarna och på helgerna kunde jag åka tåg till London och gå på Towern. Skottarna verkar på det hela taget måttliga i det mesta.

Jag utmanar Emma och Elsa!


1 kommentar:

  1. Oj, vilka fina ord. Jag känner mig smickrad. En stor kram!

    SvaraRadera