tisdag 26 maj 2009

Måndags-gästabud


Sm jag nämnde hölls igår ett gästabud modell mindre med anledning av födelsedagen tidigare i helgen. Av Syster D fick jag ett eget-händigt gjort halsband som är hur fint som helst. Det är ganska långt och längst ner hänger det en liten klase med berlocker; en fiol, en muffin, en te-kopp, ett hjärta, en blomma, en Big Ben (jag är anglofil!) samt några små citriner, gula genomskinliga stenar. Gult är min favoritfärg. Snacka om att det var ett halsband till mig! Av Svägerskan J fick jag ett "presentkort" på myskväll med bio. Mysigt! Vilka omtänksamma presenter.

Jag serverade en ny sallad med inspiration från senaste Allt om mat. Det blev en kyckling-sallad med dressing bestående av riven citron och timjan som bas. Till detta grillades päron-bitar och sedan prövade jag att vispa getost med färskost, det blev en farligt god "creme" av det som var god till salladen, speciellt päron-bitarna. Vi hade citronklyftor till också, och det blev gott och fräscht till.

Idag jobbade jag över ganska länge och eftersom starten på dagen inte var den bästa (fick leda cykeln lipandes på väg till jobbet, katastrof) så är jag nu så trött! Har fyllt på med lite pannkakor med grädde och bär och är nu redo att inta soffan. Men först lite stryktvätt... 

Vädret är förresten helt koko, mulet men 21 grader varmt, troligtvis lurar åskan bakom hörnet. Det kan jag inte låta bli att gilla!

5 kommentarer:

  1. Ditt dumma barn!! Du ska inte gå till jobbet om grymmer lever rullan!! Då ska du gå hem och läsa i sängen!
    Här börjar molnen också rulla in... ett och annat regnstänk också. Perfekt lagom till natten.

    Jag är jättetrött, vi har haft tråkföräldramöte, och har dessutom grillat korv TVÅ gånger, både till lunch och u ikväll. Jag gillar ju inte korv. Fy hundan!!
    Men jag har fått spotify nu, och det är en helt nu värld för Joffeknalla.

    //Sis Yo!

    SvaraRadera
  2. OJ oj oj vad det regnade och blixtrade! Håll i hatten. Nyss alltså. Maten var utsökt som vanligt. I am blessed.

    Bök

    SvaraRadera
  3. Hoppas att pannkakorna gjorde susen och att du piggnade till sen . Kramis!

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt så. Man vet ju innerst inne att det inte är något att satsa på men samtidig så vill man ju. Jag tänker ofta att en sista chans. De där sista chanserna blir många.. Man är ju dessutom så dum så man går på det om och om igen.

    Låter inte som en bra dag, inte att börja den gråtandes. Hoppas att pannkakorna gjorde susen nu i kväll! ;)

    Nej det är Pred-Clysma som jag använder. Men det är väl ungefär samma skit bara det att detta är kortison. Men klysma som klysma. det är vidrigt. Och totalt meningslöst. Kunde lika gärna spruta ut det i toa på direkten..hehe.

    Hur har det gått för dig sen du var hos din läkare? Visst ville han plocka bort din tjocktarm nu? Är det enbart (eller bara och bara, det är ju illa nog) i tjocktarmen som du har besvär. Är det på tal om en stomi då eller någon form av reservoar?
    Hoppas du mår bra! Kramar

    SvaraRadera
  5. Oj va fina saker du fick! Grattis grattis igen :=)

    Vad hände med cykeln då?
    Förstår att du känner dig lite trött med alla kalas :=)

    SvaraRadera