tisdag 9 juni 2009

Ändrade planer


I morse susade jag iväg på Gula Faran med en plan bakom örat, nämligen att jag skulle fota våra rosor när jag kom hem från jobbet. Solen sken och himlen var klarblå. Hann ta en runda i trädgården innan jag cyklade iväg, och sonderade terrängen. Konstaterade nöjt att flera av buskarna hade utslagna storslagna blommor i massor olika färger.  Ja, ni som bor i Skåne vet ju vad som hände sen. Himlen öppnade sig och vinden började vina. Riktig höst! Glöm att jag ville ut och fota rosor när jag kom hem blöt och genom-frusen. Jag ville ta en varm dusch och koka te! Rosorna står ju kvar i rabatten :)

Maken är fortfarande en skrutt och det känns väldigt ovant att någon är hemma när jag kommer hem efter jobbet. Det har aldrig hänt innan. Själv mår jag bra men är inne i en trötthets-period, jag lägger mig tidigare och tidigare för varje kväll. Så därför är det läggdags nu!

4 kommentarer:

  1. Sov gott!

    Rosorna står i morgon oxå!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Två skruttar som härjar på Slottet, det blir för tillfället Skrutteborg... =)

    Se till att kalla iväg både Grymmer och Knutten och allt annat oknytt, så här kan vi ju inte ha det!!

    /Sis. Jo.

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där med tröttheten, jag har också en sådan period nu. Minst 10 timmar om natten och då funderar jag till och med på att vila mitt på dagen. Antar att det är så för oss.

    Det var som sagt min kurator som rekomenderade den där boken. Som hon sa, man kan plocka fram den och läsa ett kapitel då och då. Är kanske ingen bok som man sträckläser. Men som du säger så måste man vara mogen för det också.

    Hoppas att du snart kan knäppa lite vackra bilder på rosorna. Du lägger väl upp någon bild här på bloggen sen?
    Sköt om dig! kram

    SvaraRadera
  4. Att lägga sig tidigt är helt klart underskattat. Me like!

    SvaraRadera