måndag 22 juni 2009

Pärlbröllops-middag

Mina svärföräldrar firade på midsommardagen 30-årig bröllopsdag. Vi var dit-bjudna på middag för att fira turtur-duvorna. Menyn ackompanjerades av bus-väder, men det är vi ju vana vid nu :)


Till förrätt var det bresaola (rökt nötkött) med parmesan och rostade mandlar. En enkel rätt men så god! Förrätten var godast på hela menyn tycker jag. Det tycker jag ofta, det är så fräscht.



Till huvudrätt var det lamm och det har jag ju nämnt innan att jag älskar. Rostade grönsaker, grön ört-sås och små kulor av getost samt ädelost som skulle smälta på köttet. Bra idé, den ska jag härma! Jag föredrar faktiskt ost framför det mesta i matväg.


Desserten fick vi anpassa efter  våra individuella behov. Små maräng-korhar ställdes fram och man fick fylla dem med vad man ville. Den ovan är A:s -min innehöll mer grädde och mer choklad (men mindre bär...). Några av de andra tog lemon-curd och det såg också gott ut. 


Och här står jag och A och funderar på om vi kommer att vara gifta om 29 år och fira pärlbröllop. Jag ser ju lite skeptisk ut förstås ;)

Detta var min midsommarhelg, full av god mat och rätt mycket vila! Och regn.

4 kommentarer:

  1. Åååh, lamm! Ska nog tjata lite på mor & far att vi ska grilla det nån gång framöver... *slurrrp*

    Klänningen ser muchos fin ut, jag funderar på att ha min på lördag när jag ska på 30-årsfest! Måste bara finna nåt fint att ha över axlarna...

    /Sissy jo.

    SvaraRadera
  2. Så söta ni är! Ni ser nästan kungliga ut, vilket jag menar som en stor komplimnag =)

    SvaraRadera
  3. Tack Cissi och Linda! Det var snällt skrivet.

    SvaraRadera