tisdag 16 juni 2009

Bebis-vänner


När A klippte gräset så råkade han kapa några rosen-grenar. Han kände nog på sig att jag inte vill slänga iväg mina små skötebarn bara så där så han sparade kvistarna. Jag satte dem i en vas med daggkåpa och jätte-blåklockor och nu kan jag bara vänta på att de slår ut. Hoppas! I så fall blir det ljusrosa blommor. Jag älskar att komma ner i matrummet på morgonen när det står blommor på bordet eller i fönstret. Jag blir så glad av det och teet smakar om möjligt ännu bättre.


Inte mycket att berätta om annars. Fikade med vännen L idag, en vän jag haft sedan bebis-åldern. Vi pratade om hur det kommer vara när vi är 90, om vi då kommer att sitta och se tillbaka på våra samtal och det vi gjort tillsammans -och utan varandra. Vi kom på att det var 10 år sedan hon och jag ö-luffade i Grekland och vi blev stumma! Tiden är förunderligt och lite skrämmande. Jag minns fortfarande vissa samtal vi hade den där semestern. Så kanske minns vi just detta om sisådär 65 år. Då tror jag att vi kommer att skratta och mysa i vår vishet som vi förvärvat under alla år! Prata om alla beslut vi funderade över ihop, för då kommer vi ju att ha facit. Valde vi rätt eller fel? Vi enades om att det är skönt att inte veta vad som komma skall och när jag cyklade hem begrundade jag detta och tillade för mig själv att det är skönt att man inte vet vad som ska hända men att det därför är viktigt att ha vissa fasta punkter i livet, som t.e.x. bebis-vänner.

4 kommentarer:

  1. Oj vilka stora fina blåklockor! Ni får nästan plocka med er en fin midsommarbukett på fredag!

    När jag tänker efter... så har jag inga bebisvänner. Jag har en barndomsvän, Catrin... och det är ju inte direkt på riktigt, liksom... typ. Jag har ingen annan va...?

    /Sys Jo.

    SvaraRadera
  2. kära sys jo, inte heller din äldre syster har några bebisvänner. den äldsta vän hon har träffade hon när hon var sjutton och lärde känna när hon var tjugo.
    jag tror således inte man ska döma efter hur länge man känt varandra, utan hur mkt man vill känna varandra.
    absolut ingen diss av lång vänskap, tvärtom ska man känna sig väldigt priviligierad om man har dylika, för de är sällsynta.

    SvaraRadera
  3. Ni har ju mig, och mig har ni ju känt sen ni var 2 resp. 5 år. Och JAG har känt ER hela livet!!!

    SvaraRadera
  4. Vilka öar besökte ni i Grekland? Nyfiken!

    SvaraRadera