fredag 12 juni 2009

Kaos och förödelse!


I morse vaknade vi till kaos och förödelse. Det var som en tornado hade dragit fram. Jag visste att det skulle blåsa, men inte mycket! Det sjuka är att några tegelstenar från vår mur på uteplatsen har blåst bort. De var fast-murade!!  Helt koko! Några krukor hade också blåst omkull och låg i tusen bitar. Vi har inte kunnat plocka upp det idag för regnet har stått som spö i backen. Det blir nog uppehåll i morgon så får vi städa upp. Det känns lite sorgligt att se kaoset.   :(

Dagen var lugn och skön, jag tycker att regn ofta lugnar ner människor och ger en viss avslappnad stämning. Jag satt instängd på mitt kontor och lapade te och lyssnade på Haydn och vips så var klockan 15 och då beslöt jag mig för att det fick vara nog för veckan. (Ja, alltså jag jobbade också, jag satt inte bara och lyssnade på musik och glodde en hel dag.) Jag kom hem som en dränkt katt och tog en varm dusch. Parkerade sedan i soffan med mint-choklad, te samt några resekataloger. 

Vi vet inte var vi ska resa i sommar. Förslag mottages tacksamt! Ingen solsemester och inget "för exotiskt" av medicinska skäl. Jag hämtade kataloger från t.ex. Sembo och Scandorama för att få inspiration, vi bokar nog inte via något resebolag ändå, men det är praktiskt att se vilka regioner som är värda att besöka och vad som finns att se/göra på de specifika ställena. Jag är inne på antingen norra England, södra Spanien (vill se Alhambra och Grenada!) eller Lübeck (tycker att Hansan är intressant. Torris.). A vill resa till tusen olika ställen beroende på vilken sida han kollar på just då. Lite som ett barn ;)    <3

Sen kom A hem och då lade han i en brasa så satt vi och pratade lite fram och tillbaka. Efter det lagade vi morotssoppa med citrongräs och till efterrätt hallon-mousse med creme fraiche och rom. Pudrade med kanel också. Nu är jag så mätt så jag knappt kan tänka på mat.

I morgon ska jag få sova ut, HURRA! Hoppas inte magen väcker mig tidigt utan att jag får ligga och halvsova länge medan jag lyssnar på vind och regn. 

Hoppas att alla läsare har en mysig fredag och passa på och mys i rugget och samla energin till soligare dagar. Tristess och lågt tempo behövs också. (Snusförnumstig.)

6 kommentarer:

  1. Ojoj... undrar om det ovädret tänker komma hit också... isåfall får jag nog stuva om på ballen litegrann. :S

    Efterrätten lät ytterst smarrig. Era godisgrisar!! ;)

    /Sis Jo.

    SvaraRadera
  2. Lübeck var vi i för fem år sedan, det är just det vi ska fira nästa vecka :)
    Förlovningsdagen! och där var det fint, har mycket bilder därifrån!

    Du är mycket vacker i din nya frisyr, det klär dig verkligen galant!!!
    Det roligaste i Top model tycker jag är just när dom ska klippas och färgas haha vet inte varför men jag älskar när folk förändras stort!

    SvaraRadera
  3. Jag har barnasinnet kvar. Det är bra.

    Bök

    SvaraRadera
  4. Irland eller Skottland. Skottland var jag i för många år sedan och det var underbart vackert!

    Usch då, så det är dags för undersökning för dig med. Jag kan skåla med dig och peppa dig. Jag vågar knappt säga det, men jag slipper alla förberedelser tack vare min stomi. Det är liksom inte lönt att laxera för det hamnar i påsen ;) En stoor fördel med stomin och jag tackade den innerligt när jag fick kallelsen och alla förberedelser var överstrukna! Då hoppade jag nästan av glädje.
    Vad fin du blev i håret!
    Vilket oväder ni måste ha haft. Själv märkte jag inget av det, fast det kanske inte nådde "min" del av skåneland?!
    Ha en mysig lördag och hoppas du fick sova ut ordentligt! Kramar

    SvaraRadera
  5. Angelica rekommenderar: Dublin och Irland! det är sagolikt vackert!!!

    Björn Kristian rekommenderar: Oslo och Norge. Haha!

    vi har inte heller bestämt sommarsemestern! tänkte vara lite spontana och se vad som faller oss in, men nu börjar jag bli lite desperat och rastlös när vi inte vet. Det blir kanske ö-luff i Grekland. Puss o kram! och du blev gooorgeeeoouuuss i din nya frisyr!!!

    SvaraRadera
  6. Jag har ju sååååååååå många resmål att rekomendera, men tyvärr mest "solställen". Jag tror vår smak av resmål skiljer sig åt en aning, men som jag skrev igår kanske Warzawa vore något för dig. Jag ska kolla upp alla parker och slott, återkommer i frågan ;o)

    SvaraRadera