söndag 19 april 2009

Aprilhelg






Helgen har förflutit utan några större överraskningar. I går satte A som vanligt igång med att lägga plattor och jag gick en vattnings-runda i trädgården. Inga spår på som groddar av det jag sådde förra helgen än, vare sig i trädgårdslandet eller i rabatter. Svägerska J kom och hälsade p. Hon hade sin padda Goliat med sig och han gjorde våra paddor sällskap utomhus. På bilden är det Hilma som ligger och pratar med sin lill-kusin. 

Efter det räfsade jag i buskar och rabatter, vi fick en hel tunna full av löv! Det var dock motiverande att räfsa eftersom jag hittade allehanda små "presenter" under löven. Gladast blev jag nog för alla violer -vi har massor av dem! Jag är väldigt förtjust i violer, lukten är som inget annat. Jag vet att min vän C också är det och jag tänkte på henne när jag hittade alla små tuvor. När vi gick i sexan hade hon ett viol-läppglans och jag hade ett med bubbelgum-lukt. På skolavslutningen fick hon alltid en liten bukett violer och liljekonvaljer av sin mormor och morfar och den luktade så underbart! Så viol-bilden är till dig, C!

Ni minns säkert kejsarkronan jag visade för ett par veckor sedan. Den har nu slagit ut och stoltserar tillsammans med sina gula och orange kompisar runtom i slottsträdgården. 

På kvällen igår var vi bortbjudna och som Tackförmaten-present hade vi med oss en timjan och en oregano i vita krukor som vi tänkte oss skulle stå på värdparets balkong. Snacka om bra läge på den balkongen, och lägenheten i övrigt! Precis nere vid stranden med vy över havet när man satt i soffan. Lägenheten var stor och fint inredd och på det hela taget var det en mysig kväll. Och maten var god, jag åt (som vanligt) lite för mycket. Men, tillbaka till kryddorna; de var i så fint skick att jag passade på att köpa en oregano-planta till oss också, så den flyttade in i landet idag, granne med rosmarinen. Hoppas den kommer att trivas och bli stor och god!

I dag har det varit söndags-fix medan A lagt om plattor; tvätt, stryk, matlådor inför veckan och renbäddning. Givetvis passade vi på att ladda batterierna också. Inte så svårt när solen sken, det fanns färska kakor, nykokt te och en bra bok.  :)

7 kommentarer:

  1. Plattvändning har en bonus. Blont hår och bruna kinder!

    Bök

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt!!Som alltid hos er :=)

    Nejdå du hade inte fått panik om det var ditt barn för det hjälper inte och sen så vänjer man sig vid allt man ska gå igenom och det är ju en HEL del :D haha

    SvaraRadera
  3. Låter hur mysigt som helst.

    SvaraRadera
  4. Åhh vad söt Hilma är, dessutom påminner kusinen en hel del om henne. Märks verkligen att de är släkt ;)

    SvaraRadera
  5. Gör om gör rätt, igen.

    Med J som vakt är det ingen risk att kekke & co pyser nån längre sträcka. =)

    Ang. Boda Borg, om du vill så kan jag dra ihop ett kompisgäng tills du fyller? Man kan inte boka fööör sent, bara så du vet. Det hade varit mkt skoj!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder du har på din blogg!! Är det A som står för dom? :D

    SvaraRadera
  7. Helen: japp, jag tar inte åt mig äran för bilderna, det är helt och hållet Andreas som står för dem, han är jättedukitg.

    SvaraRadera