fredag 3 april 2009

I väntan.



I väntan på växthuset -vem vet när det kommer? -så har jag satt plantor i vårt miniväxthus. Det mesta är blommor som jag sedan ska plantera ut i rabatten samt i krukor på uteplatsen (som vi nu ska tillbringa mycket tid på eftersom vi tycker om känslan att vara där); balsamin, atlasblomma och doftklint. Jag har också satt en del som ska förodlas innan jag kan sätta ut det i landet. Sorgligt nog hann jag även sätta lita frön som vi sedan skulle plantera ut i växthuset; sharonfrukt (!!!) aubergine (mums!) och chili. De får pappsen till sitt växthus istället.

Som plåster på såren har det kommit blommor in i Paddeborg (och för att vara riktigt noggrann; jag får faktiskt blommor i princip varje helg av min make!) och det var vårligt värre; 20 tulpaner och 20 påskliljor. Det gjorde mig påmind om att jag har så mycket i livet att uppskatta.

Tack snälla och söta vänner för alla medkännande kommentarer som jag fick på mitt förra inlägg. Nu när jag fått lite perspektiv så förstår jag att människor som är olyckliga över sig själva och sitt eget liv kommer alltid att finnas och istället för att låta sig nedslås och ta åt sig så får jag fokusera på alla mina tillgångar i livet. Det låter väldigt klyshigt men jag menar varje ord!

Nu är det bums i säng tillsammans med boken vilken kommer recenseras vilken dag som helst! Jag är fortfarande trött efter gårdagens behandling (som tog nästan tre gånger längre tid än vad den skulle, denna vecka) men förhoppningsvis är jag i balans igen när helgen är slut.

5 kommentarer:

  1. inte fel att få blommor, har jag inte fått av en käreste sen jag var sambo med thomas.

    hur gick det när andreas skulle prata med grannen?

    är hemma i påsk, hör av dig när du kan! :)

    SvaraRadera
  2. Vackert kort. Skottland antar jag?
    Jag tänkte också hitta mig en make som köper blommor till mig varje helg. Tills vidare köper jag dem själv. =)

    SvaraRadera
  3. Va skönt att det känns liiite lite bättre!
    Du är så händig alltså :D
    Jätteskoj att läsa allt du gör!

    SvaraRadera
  4. Håller med Cicci, du är så där händig som jag skulle önska att jag kunde va ;)

    SvaraRadera
  5. Emma: A har inte gjort det än, jag sa åt honom att vänta tills efter helgen för jag vill inte ha honom blängade och muttrande över häcken nu under helgennär jag ska vara ute och jobba och ha sköldpaddorna.

    Johanna: Yep, Stonehaven nära St Andrews.

    Cissi: Jag är INTE händig, jag lovar! Fråga syster. Fick IG i syslöjd. Men jag gillar att laga mat och städa. Och fixa i trägården. :) Du verkar också haj på att vara huslig tycker jag!

    SvaraRadera