lördag 18 april 2009

Otippat gott tillbehör!

Fredagar innebär lite extra energi att laga något gott, energi som jag får så fort jag tänker på att det är helg! Grilla var ju givet efter en vecka med sol och ljusa kvällar.

Middagen blev köttfärsbiffar med ädelost i tillsammans med potatismos med morötter, morötterna gör moset sött och gott och det passade till den salta osten. Till detta passade jag på att testa ett tillbehör som jag läst om. Man skivade rödlök tunt och hällde salt på det. Efter enkvart sköljde man det i ett durkslag och blandade sedan löken med persilja och äppelcidervinäger. Det var jättegott och det passar säkert till mycket! Det bröt av fint mot det söta moset och löken var inte alls så stark när den var saltad, konstigt nog. Kommer nog att göras i slottsköket då och då, passar till grillat överlag skulle jag tro.

4 kommentarer:

  1. Tja, som vanigt låter det typ hur gott som helst!! Finns inte så mycket mer att säga om den saken.
    Däremot tycker jag Bök kan extraknäcka som mat-fotograf.

    /Joffe

    SvaraRadera
  2. Jättefint, och låter gott också förutom löken jag är som barnen haha, ta bort löken mamma!!!

    SvaraRadera
  3. Nej du har rätt visst är det så, alltid så skoj att höra andras tankar tycker jag för människor är ju så olika...jag hade faktiskt PRECIS innan kortet togs snytit Lucas näsa haha men ändå var jag någon "annanstans", så är det nog för alla.

    Om jag bara ände kunde komma ihåg lite från när jag var liten, hur mamma var och så men nää inte nåt nästan..drygt!

    SvaraRadera
  4. åh! vad gott! =P

    pyro

    SvaraRadera