måndag 13 april 2009

Jag har fått en present...


... av min pseudo-lillasyster Emma! Häromdagen fick jag ett sött litet paket av henne som Krya-på-dig-present. Det innehöll en bok som heter "Barns tankar om kärlek". Man har frågat barn om hur de tror att det förhåller sig kring olika situationer och företeelser i kärlekens värld. Den är både rolig och tankeväckande och ibland lite hemsk eftersom vissa barn är så cyniska trots deras låga ålder. Här är några favorit-citat:

Om tjejen drar åt ett håll och jag åt ett annat håll, då spricker vi. / Jeppe 7 år
-Så sant!

När man har firat silverbröllop kan man inte flytta isär längre. Det känns väldigt obehagligt. / Camilla 7 år
-Okej, jag ska komma ihåg att efter 24 år går sista tåget! ;)

Tack snälla Emma för den gulliga boken, du är så omtänksam!

2 kommentarer:

  1. jag älskar sånna citat från barn. Tänk att de vet så mycket fast ändå inte. :D Oj så god mat ni hade under påsken, har förstått att du är en riktig husmor. he he din A är allt för rolig.

    SvaraRadera
  2. Ibland är barn klokare än vad de själva vet...

    SvaraRadera