tisdag 21 april 2009

Välkomst-kommittén.


Att cykla en halvmil dubbelvikt är ingen höjdare, därför är jag tacksam att jag har en egen liten välkomstkommitté varje dag utanför huset. Nej -det är inte Hilma och Helmer som framför ett step-nummer framför grinden -det är våra små blommor som vajar vänligt mot mig. Det kommer nya sommargäster varje dag i stort sett. Just nu tar Förgätmigejerna upp allt större plats i rabatten och de är så fina!! Den blåa färgen ser nästan syntetisk ut.

Just nu är A ute i kvällssolen och gör årets första gräsklippning. Det luktar ljuvligt när man sticker ut nosen utanför dörren och det ser så fint och prydligt ut där han har klippt. Plötsligt ser det städat och "ordning" ut bland blommor och buskar, jag tycker att nyklippt gräsmatta alltid ger det intrycket. I vilket fall som helst så ger det intrycket att sommaren är på väg. (Kan tillägga att A inte alls ser ledsen ut över att behöva klippa gräset direkt efter jobbet, han ler nöjt med ansiktet i strålarna.)

Nu ska te-kitteln eldas på! :)

5 kommentarer:

  1. Inom kort kommer det antagligen blommor även i min blogg, om en dag eller 3, det vet man inte.
    Förgätmigej är söta små blommor, är det som ni planterat själva?

    //Sis.

    SvaraRadera
  2. Ja jag älskar med nyklippt gräs, jag älskar att klippa det, se det fina efter och allt med det!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jo jag har läst den första boken av Ray Kluun. Om jag ska jämföra tyckte jag den första boken var bättre. Andra, Änklingen, var väl sådär. Ingen jag direkt rekomenderar kanske..
    Hur gick det med dina näringsdrycker? Vilken smak föredrog du? hehe. Om man inte minns fel hade du också Addera plus?
    Hur mår du annars? kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Kikar in här efter titten hos mig, tackar och bockar. Hur har dagen varit. Så härligt det låter med trädgården hos dig. Jag klippte min pytte-mini gräsmatta i söndags, premiär klippet... luktar gott, som du säger. Till hör sommaren. Minns när man var mindre bodde hemma hos mor och far i huset. Man var i åldern då man ville sova lite längre på morgonen (kommer man i från den?! :D ) Man vaknade på sommarlovsdagarna, av att rummet var jätte varmt, man hörde gräsklipparna i området och alla barn som var ute och lekte, samt om någon satt ute och pratade i närheten. Underbart. Sommar sol och gemenskap!
    Oj vilket inlägg... jaja, du fick mig att minnas tillbaka. Härligt!
    Trevlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Johanna: Nej, de stod där sen innan. De är perenna så de bara dyker upp utan ansträngning, varje år. Perfekt :)

    SvaraRadera