onsdag 22 april 2009

Resultat



När jag sätter mina frön tycker jag alltid att det knappt är lönt eftersom det är så oääändligt lång tid tills det blommar och ja, ärligt talat... hur vet man att det överhuvudtaget kommer att blomma?! Verkar ju lite HokusPokus det där att peta ner lite skräp, vattna och förvänta sig en blomma. Men jag fortsätter att vattna i förbifarten och jag blir alltid lika förvånad när de första små groddarna dyker upp. 

I vårt lilla växthus satte jag ju bl.a. Balsamin-blomma och de har blivit riktigt ståtliga redan, det är de gängliga grabbarna i den vita krukan bredvid lampan. Resten av småplantorna står kvar i växthuset förutom persiljan, den bor bredvid Balsaminen i fönstret. Det har inte kommit upp i alla krukor men jag ger dem en vecka till.

Köpte ju även sticklingar för några veckor sen, vilket jag skrev om. DE trivs i slottet! Bilden föreställer Fuchsian och Clematisen. Ska bli kul att se vad det är för färg på blommorna på Fuschsian. Om en månad kan jag säkert börja ha dem ute i krukor. :)

A kämpar med plattorna på uteplatsen och hälften är gjort. Sen ska vi måla väggarna och göra allmänt fint. Det ska bli så kul att sätta ut krukor, möbler och annat mysigt. Man kanske borde ha en invignings-grillning för att fira?

I dag regnade det och det doftade ljuvligt. Det nyklippta gräset luktade starkt och det låg en tunn vattenhinna i rabatten. Smakade nog gott för blommorna! 

4 kommentarer:

  1. Jag gillar clematisen!!! *sagt mellan tänderna*

    Bök

    SvaraRadera
  2. forts på föregående kommentar: *och hytter med högernäven*

    Catrin anser att hon och jag ska plantera frön imorgon, jag vet inte hur detta ska gå, med mitt "tålamod". =) Vi får väl se vad det blir för resultat av detta. Det funkar ju bevisligen på slottet iallafall...

    //Sis!

    SvaraRadera
  3. Hur gick det med grannen och växthuset?

    SvaraRadera
  4. Nej nej verkligen inte, dom åt som sagt inget bara smakade så Anders fick en jäkla massa lax att käka :=) Det blev matlåda med, men visst äter dom en del annars...igår åt Annie två stora biffar..lika mycket som mig :=)

    Hoppas det blir ett växthus för er!

    SvaraRadera