söndag 12 april 2009

Sticklingar


Sticklingar, det är ett gulligt ord, eller hur?

I alla fall, jag placerade de små sötisarna i vårt sovrumsfönster och där verkar de trivas. När vi kom hem i dag upptäckte vi att det verkligen ränt iväg! Fuchsian har till och med fått några knoppar. Vi valde två blommor var, och den ena A valde var en clematis som blir lika lång som jag ( inte alldeles förskräckligt lång med andra ord) så jag undrar var vi ska göra av den framåt sommaren? I vilket fall som helst ser jag fram emot att få göra lite nya bekantskaper om några veckor, det blir spännande att se hur blommorna ser ut för det vet vi inte riktigt, vi chansar lite och det är det som är charmen. Mysigt på uteplatsen blir det, med alla krukor och färger och dofter! (Kan bara tänka mig hur vår granne skulle ogilla blotta tanken på botaniken där...)

3 kommentarer:

  1. Hoppas att sticklingarna retar gallfeber på gubben och att han bestämmer sig för att flytta.

    Bök

    SvaraRadera
  2. Är imponerad av folk som håller på med sticklingar och sånt, jag har ju som bekant dåligt tålamod. Om de inte kommit upp efter ett par dygn så ger jag upp.
    Blir spännande att se vad det ska bli av dessa!

    SvaraRadera
  3. Johanna, jag vet, det var därför jag för-odlade grejer åt dig förra året.

    SvaraRadera